شناسهٔ خبر: 141213 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

صدور ۱۷۸ هزار و ۱۵۲ واحد پروانه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده/امکان فعالیت صنعت کاران برای تولید مسکن در شهرهای جدید

۳۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در هفته دولت سالجاری به بهره برداری خواهد رسید اجرای طرح اتصال پرند به چرمشهر با ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار، آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، آغاز بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در تهران، واگذاری زمین برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

انجام بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک

وزیر راه و شهرسازی در جمع صمیمانه دانشجویان دوره «اسلام ناب» گفت: بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک در سطح کشور انجام شده و بیش از ۲ هزار ۵۰۰ واحد مشاوره املاک متخلف و بدون مجوز پلمب شده است.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس

عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس با حضور مسئولین کشوری ولشکری آغاز شد.

فعالان صنعت ساختمان از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده استفاده کنند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فعالان صنعت ساختمان از ظرفیت های قانونی ایجاد شده استفاده کنند، از سیاست کاهش مصرف انرژی در واحدهای مسکونی، بازارسازی متفاوت برای صنعت ساختمان و خرید انبوه مصالح ساختمانی در وزارت راه وشهرسازی خبر داد.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در تهران آغاز به کار کرد

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

زمین برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی واگذار شد

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اینک یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی توسط سازندگان و ۳۵۰ هزار واحد توسط مردم و شخصی سازی در سراسر کشور در حال ساخت است و زمین برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شده است.

اجرای برنامه نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی در پیامی روز خبرنگار را به همه نواندیشان و حافظان و نگارندگان صداقت و جهادگران عرصه تبیین به ویژه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حوزه مسکن و بازافرینی شهری تبریک گفت. آیینی گفت: وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) با تعریف بسته‌های تشویقی جدید و بکارگیری تمامی ظرفیت‌های قانونی مصوب به دنبال تحقق اهداف تعیین شده دولت و تولید سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در محدوده‌های هدف، ارتقاء سطح خدمات زیربنایی و روبنایی محلات کمتر برخوردار به سطح متوسط محلات برخوردار همان شهرها، بهسازی معابر خاکی محدوده های هدف و...است و در این مسیر چشم امید به رسانه‌ها برای انعکاس و تبیین و تشریح بسته‌های مشوقانه حمایتی، اقدامات، تلاش‌ها، عملکرد به مردم دارد.​

صدور ۱۷۸ هزار و ۱۵۲ واحد پروانه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سیاستگذاری مناسب دولت و همراهی و تعامل شهرداری‌ها باعث رشد قابل توجه صدور پروانه‌های نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شده است.

الحاق ۷۳ هکتار اراضی به محدوده شاهین‌شهر بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵

شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۷۳ هکتار اراضی با کاربری مسکونی به محدوده شاهین‌شهر بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان موافقت کرد.

ابلاغ مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر ایلام

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر ایلام ابلاغ و مقرر شد تا مراجع استانی با بررسی مجدد امکان استفاده از اراضی ۲۶.۵ هکتار شهری در قالب تعیین کاربری انتفاعی در مقیاس شهری و منطقه‌ای در حریم شهر به منظور استفاده بهینه در چارچوب آئین‌نامه مولدسازی بررسی لازم را انجام داده و نتیجه را به دبیرخانه شورای‌عالی منعکس کند تا حسب تشخیص دبیرخانه به شورای‌عالی ارجاع شود.

ابلاغ کلیات طرح جامع تاسیس شهرک مسکونی شهرهای میبد و ندوشن

شورای عالی شهرسازی و معماری کلیات طرح جامع تاسیس شهرک مسکونی واقع در اراضی خارج از حریم شهرهای میبد و ندوشن را مصوب کرد.

طرح اتصال پرند به چرمشهر با ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از اتمام مطالعات طرح اتصال شهر جدید پرند به چرمشهر خبر داد و گفت: جاده پرند به چرمشهر با منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید احداث می‌شود.

امکان فعالیت صنعت کاران برای تولید مسکن در شهرهای جدید فراهم می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران با تاکید بر اینکه امکان فعالیت صنعت کاران برای تولید مسکن در شهرهای جدید فراهم شده است، گفت: از سازندگان بخش خصوصی برای تحقق اهداف دولت در ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید دعوت می‌شود.

زمین به متقاضیان مسکن در ابوموسی تخصیص می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال نیاز به زیرساخت‌های مناسب و ارتباط بین سازندگان و تولیدکنندگان دارد و باید این ارتباطات بین بخش خصوصی و دولت برقرار شود از تلاش دولت برای این مهم خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی گفت: پیشنهاداتی در این زمینه داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود.

ظرفیت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تهران

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از امکان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد.

ارتعاش‌های لرزه‌ای احتمال فروریزش‌ در مسیر ریلی راه‌آهن تهران- مشهد در منطقه ورامین را بالا می‌برد

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع مخاطرات توامان فروریزش و ارتعاش لرزه‌ای در مسیر ریلی تهران- مشهد در منطقه ورامین گفت: ارتعاش‌های لرزه‌ای احتمال فروریزش‌ در مسیر ریلی راه‌آهن تهران- مشهد در منطقه ورامین را بالا می‌برد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای جلوگیری از هدررفت انرژی در بخش ساختمان

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن بازدید از بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان با شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد. وی خواستار مشارکت جدی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای رفع محدودیت‌های کشور در صنعت ساختمان به ویژه در خصوص جلوگیری از هدر رفت انرژی در بخش ساختمان کشور شد.

ساخت ۳۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در پرند در حال انجام است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از آغاز ساخت ۳۲ هزار واحد مسکن نهضت ملی در آن شهر جدید خبر داد و گفت: واحدهای آغاز شده در مراحل مختلف ساخت و پیشرفت قرار دارد.

ارائه خدمات اداری غیرحضوری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر پرند

شرکت عمران شهر جدید پرند از ارائه خدمات اداری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر پرند به صورت غیر حضوری خبر داد. شرکت عمران شهر جدید پرند تاکید کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و تسهیل در ارائه خدمات، شرکت عمران پرند با راه اندازی مرکز پاسخگویی و سامانه خدمات الکترونیک شهر جدید پرند از مورخه ۱۴۰۲/۰۵/۲۰ کلیه خدمات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر از طریق سامانه اینترنتی انجام می‌شود.

مراجعان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی نهضت ملی مسکن :saman.mrud.ir و سامانه مسکن مهر به آدرس: https://emehr.ntdc.ir و همچنین با تماس با شماره تلفن ۵۳۵۶۵_۰۲۱ از خدمات غیر حضوری بهره‌مند شوند.

صدور پایان کار ساختمانی بر اساس برچسب انرژی در همکاری با شهرداری‌ها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه اجرای مبحث ١٩ باید برای ساخت ساختمان‌ها اجباری شود گفت: باید برای ساختمان‌ها بر اساس برچسب انرژی گواهی پایان کار صادر شود که این اقدام به زودی همکاری شهرداری‌ها به اجرا می‌رسد.

انتساب طرح مسکن ۲۵ متری به وزارت راه‌وشهرسازی تکذیب شد

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی، ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها را مبنی بر اینکه «طرح مسکن ۲۵ متری وزارت راه‌وشهرسازی» کلید خورده است، کذب خواند.