شناسهٔ خبر: 141853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

اجرای ۵۱۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در محورهای استان همدان

مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از جذب ۱۰ هزار تن قیر و اجری ۵۱۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: سهمیه قیر جذب شده از سال ۱۴۰۱ تا چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ هزار تن می باشد و در طی این مدت نیز ۵۱۰ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی استان همدان بهسازی و روکش آسفالت شده است و این روند تا پایان فصل کاری سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۱ کیلومتر از محورهای استان بهسازی و روکش آسفالت شده که حدود ۱۱۸ کیلومتر راه شریانی و اصلی،۶۳ کیلومتر راه فرعی و ۴۰ کیلومتر آن راه روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: ارتقاء ایمنی و منظر آرایی راههای استان همدان جزء اولویت های این اداره کل است که در همین راستا ۵۲ نقطه مصوب پرتصادف و دارای تصادف آشکار سازی شده و ۲۸ نقطه از این ۵۲ نقطه نیز تا قبل از شروع سفرهای اربعین سال جاری اصلاح و رفع خواهد شد.

آهکی ضمن اشاره به آمادگی کامل راهداری استان جهت استقبال از زوار اربعین حضرت ابااعبدالله حسین (ع) گفت: عوامل راهداری استان همدان بطور شبانه و روزی مشغول آماده سازی و افزایش ایمنی راهها استان هستند و به همین منظور ۵ اکیپ خط کشی ۱۵ اکیپ روکش آسفالت۳ اکیپ درزگیری۹ اکیپ لکه گیری و چاله گیری۳ اکیپ روشنایی و ۵۰۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۵۰ اکیپ امانی در ۲۵ راهدارخانه و ۴۲ مجتمع خدماتی در خدمت مردم و زوار اربعین حسینی (ع) خواهند بود.