شناسهٔ خبر: 141913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۶۰ درصدی بزرگراه بین‌المللی نقده-پیرانشهر

دکتر حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پروژه بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر با ۳۳ کیلومتر طول کل مسیر، پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بازدید خبرنگاران از طرح‌های راهسازی منتهی به پایانه مرزی تمرچین اظهار داشت: قطعه نخست بزرگراه نقده-پیرانشهر ۱۰ کیلومتر بوده که با۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای تعریض و بهسازی محور، حدود ۴۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و حدود ۴ کیلومتر آن پیش از این زیربارترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۶ کیلومتر از این محور نیز تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد و آماده تردد زائران اربعین حسینی می‌شود. 

حمزه‌لو افزود: اجرای عملیات در بزرگراه نقده-پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل در این مسیر و سهولت تردد زائران اربعین انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم. 

وی بیان کرد: مساله مورد توجه روستای گارنا نیز توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر نیز ۲۴ کیلومتر طول دارد وبیش از ۵ کیلومتر از آن زیربار ترافیک رفته است و تا اربعین ۵ کیلومتر دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود. 

حمزه‌لو افزود: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

پیشرفت ۳۰ درصدی محور پیرانشهر - سردشت 

وی همچنین در بازدید خبرنگاران از طرح‌های راهسازی منتهی به پایانه مرزی تمرچین، اظهار کرد: عملیات عمرانی و زیرسازی در ۴ کیلومتر از محور پیرانشهر – سردشت در دست اجرا بوده و ۲ کیلومتر دیگر از این مسیر طی روزهای آینده آسفالت می‌شود. 

وی بیان کرد: محور ۹۳ کیلومتری پیرانشهر - سردشت امکان دسترسی ترانزیتی به گمرک تمرچین را از سمت جنوب استان فراهم می‌کند و توسعه این محور در راستای بهره مندی زائران اربعین حسینی و تسهیل در رفت و آمد با جدیت دنبال می شود .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح محور پیرانشهر- سردشت به صورت ۴ خطه بوده و این طرح مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین از جمله ترانزیت و حمل و نقل انواع کالا را رونق می‌بخشد