شناسهٔ خبر: 141915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تا اربعین امسال آماده بهره‌برداری می‌شود

دکتر حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۶ کیلومتر از راههای اصلی در محورهای مختلف استان، منتهی به پایانه مرزی تمرچین و مسیر تردد زائران تا اربعین امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

سید محسن حمزه‌لو در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون در مناطق مختتلف استان ۴۰ کارگاه راه سازی برای ساخت طرح‌های راهسازی در قالب راه‌های اصلی و بزرگراه های منتهی پایانه‌های مرزی، و همچنین کریدور بزرگراهی غرب کشورفعال است.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های راهسازی در استان، در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: راهسازی در ۴۰ نقطه آذربایجان‌غربی با جدیت در حال اجرا بوده و توسعه زیرساخت های استان در بخش حمل و نقل برای توسعه صادرات از برنامه های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان است. 

حمزه‌لو اظهار داشت: کریدور بزرگراهی غرب کشور از دیگر پروژه‌های مهم و قابل توجه بوده که از ۵۰۰ کیلومتر این مسیر در آذربایجان‌غربی، حدود ۷۰ کیلومتر باقی مانده و در دست اجراست.

وی افزود: در ۷۰ کیلومتر باقی مانده عملیات اجرایی در دست اجرا بوده و تمام قطعات راه در کریدور بزرگراهی غرب کشور در دست پیمان است.

وی بیان کرد: راه‌های منتهی به پایانه مرزی از دیگر مسائل مورد توجه بوده چرا که احداث راه اصلی و بزرگراهی از وظایف ما بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: اربعین فرصت ویژه‌ای برای توسعه استان بوده و تامین زیرساخت‌ها لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از مهمترین مسائل مورد توجه بوده و این امر نیز با جدیت دنبال می‌شود.

 حمزه‌لو گفت: تامین اعتبارات و قیر لازم جهت اتمام طرح های راهسازی در راستای آماده سازی مسیرها برای تردد زائران اربعین در اولویت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و محدودیت فصل کاری در این استان لزوم توجه بیش از پیش را می طلبد تا طرح های راهسازی در سریعترین زمان ممکن اجرایی گردد.