شناسهٔ خبر: 142047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه سوم بیشترین صدور بارنامه توسط راهداری البرز

صدور بارنامه استان البرز با رشد ۲۰ درصدی صدور بارنامه در چهارماهه نخست سال جاری، رتبه سوم را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، میثم قدمی، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اظهار کرد: در چهارماهه نخست سال جاری، ۳۱۵ هزار بارنامه در البرز صادر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی استان البرز با رشد ۲۰ درصدی صدور بارنامه رتبه سوم را در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

این مسئول در ادامه به میزان کالای حمل شده در چهارماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت سه میلیون و ۸۵۲ هزار تن کالا از مبدا استان البرز به نقاط مختلف کشور جابه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز به سهم شهرستان‌های استان در جابه‌جایی کالا در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: سهم ناوگان حمل و نقل کالای شهرستان فردیس ۹ درصد، اشتهارد ۲۰ درصد، کرج ۲۶ درصد، ساوجبلاغ و چهارباغ ۲۵ درصد و سهم شهرستان نظرآباد ۲۰ درصد بوده است.

قدمی با بیان اینکه مقصد اصلی بارهای استان به ترتیب استان‌های تهران، قزوین، گیلان، مازندران، بندرعباس و اصفهان اعلام شده است، گفت: با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی اشتهارد، بهارستان، سیمین دشت و کوثر عمده محصولات جابه‌جا شده از البرز انواع محصولات کشاورزی، فرآورده‌های نفتی، لبنی و ضایعات آهن است.