شناسهٔ خبر: 165342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری ۹ هزار و ۳۷۵ ساعت کلاس آموزشی درون سازمانی در اداره کل راه و شهرسازی گلستان

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سال گذشته، ۹ هزار و ۳۷۵ ساعت کلاس آموزشی درون سازمانی برای مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب اداره کل راه و شهرسازی گلستان برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف هماهنگ و همسو کردن کارکنان با سازمان و کاهش حوادث و ضایعات کاری است. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: دوره‌های آموزشی ضمن خدمت یکی از راه‌های ایجاد هماهنگی و همدلی بین کارکنان است که از یک سو زمینه تماس متقابل کارکنان با یکدیگر در محیط آموزشی را فراهم می‌سازد و از سوی دیگر از طریق دانش و اطلاعات شغلی، برداشت‌ها و علایق حرفه‌ای یکسانی در آن‌ها ایجاد می‌کند. 

وی افزود: به طور کلی ۱۸۵ نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی گلستان در سال گذشته، ۹ هزار و ۳۷۵ ساعت دوره آموزشی را گذرانده اند. 

حسینی با بیان اینکه از ظرفیت اساتید توانمند برای آموزش کارکنان و مدیران استفاده شده، گفت: دوره‌های برگزار شده شامل دوره‌های آموزشی تخصصی چون ضوابط و مقررات حاکم بر برآورد و پرداخت قراردادها، آشنایی با شاخص‌های بازار مسکن، اجرای کارهای ساختمانی به روش سر جمع و دوره شغلی انگیزشی ارتباطات سازمانی که اکثریت کارکنان در آن حضور یافتند، نام برد. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: از دیگر دوره‌هایی که از طریق سازمان ملی برگزار شد می‌توان به دوره‌های طراحی و اجرای صنعتی ساختمان‌ها با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی، آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به اراضی خالصه، اوقافی و نسق‌های زراعی و همچنین آشنایی با قوانین، ضوابط و بشخنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی به استان‌ها در بخش مسکن اشاره کرد. 

وی افزود: همچنین در این ایام، دوره‌های عمومی از قبیل دوره‌های پدافند غیرعامل، جمعیت‌شناسی و فرهنگ افزایش جمعیت، آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مدیریت بحر ان برگزار شد. 

حسینی یادآور شد: مباحث مطرح شده در این دوره‌ها به دلیل کاربردی بودن در ایجاد نگرش صحیح و جلب مشارکت مدیران در اهداف توسعه شایستگی کارکنان، مورد رضایت شرکت کنندگان قرار گرفت و امیدواریم با استمرار این آموزش‌ها در ارتقای جایگاه یادگیری و توسعه منابع انسانی در کشور قدم‌های تاثیرگذاری برداشته شود.