شناسهٔ خبر: 143210 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان عنوان کرد:

رشد ۱۱۸ درصدی بهسازی محورهای هرمزگان در دولت سیزدهم

هرمزگان رتبه نخست در ساخت و توسعه راه‌های روستایی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان به تشریح شرح اقدامات مهم عملکردی و اقدامات شاخص در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان به تشریح شرح اقدامات مهم عملکردی و اقدامات شاخص در دولت سیزدهم پرداخت و بیان کرد: با توجه به افزایش ترافیک محورها و نیاز به ارتقاء مشخصات هندسی و فنی محورها، بهسازی و تعریض ۱۱۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ارزش ۱۴۱۶ میلیارد تومان، در دستور کار دولت سیزدهم در استان قرار گرفت.

شرفی افزود: تاکنون ۴۸ کیلومتر از مجموع این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است. این اقدام مهم در دولت سیزدهم چشمگیر بوده و با توجه به اینکه حدود ۲۲ کیلومتر بهسازی و تعریض در دولت قبل در این اداره کل اجرا شده است، اجرای بهسازی محورها در دولت سیزدهم بالغ‌بر ۱۱۸ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۳ درصدی توسعه راه‌های روستایی طی ۲ سال

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در خصوص پروژه‌های محرومیت‌زدایی و توسعه زیرساخت‌های روستایی اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ و هم‌زمان با شروع بکار دولت سیزدهم، در راستای توسعه زیرساخت‌های روستایی، اجرای خاک‌برداری و زیرسازی ۸۱۱ کیلومتر و آسفالت ۳۷۷ کیلومتر از محورهای روستایی استان باارزش بالغ‌بر ۱۶۲۰ میلیارد تومان انجام‌شده و در حال بهره‌برداری اهالی روستاهای استان است.

شرفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر مسیرهای آسفالت شده، در نقاط دورافتاده و صعب‌العبور بوده و متوسط عملکرد سالیانه احداث و آسفالت راه روستایی از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۱۲۳ کیلومتر است، علی‌رغم همه مشکلات اعتباری و افزایش قیمت‌ها، عملکرد احداث و توسعه راه‌های روستایی در استان هرمزگان در دولت سیزدهم بالغ‌بر ۵۳ درصد رشد داشته است.

راهداری هرمزگان رتبه یک کشور در حوزه ساخت و توسعه راه‌های روستایی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با تشکر از تلاش همکاران و خانواده بزرگ راهداری هرمزگان گفت: تلاش بی‌وقفه همکاران و مجموعه ما باعث شده این اداره کل رتبه برتر در سال ۱۴۰۰ و همچنین رتبه اول کشوری در سال ۱۴۰۱ در حوزه ساخت و توسعه راه‌های روستایی طبق ارزیابی‌های انجام‌شده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در بین ۳۴ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را کسب نماید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان به تفاهم‌نامه‌های حوزه توسعه راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: شروع عملیات اجرای بازگشایی و خاک‌برداری راه ۱۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار به طول ۴۹۰ کیلومتر در سطح استان طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه با استاندار محترم و ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال انجام که عملیات اجرایی آن بزودی شروع خواهد شد.

شرفی افزود: تفاهم‌نامه بسیار مهم دیگری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت احداث ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان باهدف محرومیت‌زدایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و کم برخوردار استان منعقدشده است.

اقدامات شاخص در حوزه حمل‌ونقل هرمزگان در دولت سیزدهم مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان درباره شاخص‌ترین پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل  در دولت سیزدهم اظهار داشت: اجرای کامل طرح بارنامه الکترونیکی در استان، راه‌اندازی سامانه داپ به منظور کنترل تردد ناوگان با عملکرد شناسایی اسناد حمل - راه اندازی اپلیکیشن صدور مجوز دریافت بار (CAPP)، تکمیل فازهای احداث و بهره برداری از شهرک حمل ونقل با اتمام عملیات ساخت واستقرار تعداد ۲۰ شرکت حمل ونقل درپایانه اختصاصی، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی وتاسیس تعداد ۱۴ شرکت حمل‌ونقل جدید، اجرایی شدن پیشنهادات استان باهدف توسعه فضای کسب و کار ازطریق تسهیل درضوابط تأسیس و بهره برداری از شرکتهای حمل ونقل داخلی کالا از جمله بزرگترین اقدامات ما در حوزه حمل و نقل هرمزگان طی دو سال گذشته بوده است.

شرفی در خصوص سامانه جدید حمل ونقل ترانزیت گفت: این پروژه با باهدف تسهیل صدور مجوز و وصول عوارض واقعی راه اندازی شده است.

همچنین در دولت سیزدهم -احداث و بهره برداری از پایانه مسافربری غدیر قشم ، عباس شرفی به اقدامات اخیر اداره کل در طرح اعزام زائرین در سال جاری اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از عزاداران ارتحال حضرت امام (ره) با ۲۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی برای اولین بار در خرداد ماه امسال به تهران و به تعداد ۱۶ هزار نفر- اعزام زائرین اربعین حسینی علیه السلام را راهی مرزهای شلمچه کرده‌ایم.