شناسهٔ خبر: 14424 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آدم‌نژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

پروژه جدید سامانه ۱۴۱/ نصب سامانه‌های ردیاب روی خودروهای امدادخودرو

شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نصب سامانه‌های ردیاب روی خودروهای امداد خودرو خبر داد و گفت: مسافرانی که احیانا به دلایل نقص فنی خودرو در جاده‌ها متوقف شدند، می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ از وضعیت جانمایی خودروهای امدادخودرو مطلع شوند.

شهرام آدم‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع ۱۴۱ مدیریت راه‌ها برای دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات گفت: در این سامانه تمام اطلاعات مربوط به ترافیک محورهای برون‌شهری اعم از ترددشمار و دوربین‌های نظارتی از طریق تلفن گویا، پیامک و وب سایت www.۱۴۱.ir به متقاضیان سفر اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: برای راه اندازی این سامانه طی سالیانه گذشته زیرساخت‌های لازم تامین شد تا خدمات مناسبی برای انتخاب مسیر مناسب و زمان سفر به کاربران ارائه شود. در واقع متقاضیان سفر می‌توانند از طریق روش‌های مذکور در سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای برون شهری محور مطلع شوند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سامانه جامع ۱۴۱ در حال تکمیل است یادآور شد: پروژه بعدی این سامانه، نصب سامانه‌های ردیاب روی خودروهای امدادخودرو است تا مسافرانی که احیانا به دلایل نقص فنی خودرو در جاده‌ها متوقف شدند، بتوانند با استفاده از نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ از وضعیت جانمایی خودروهای امدادخودرو مطلع شوند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه سامانه‌های اطلاع‌رسانی سفر هر چه توسعه یابد قطعا شاهد سفرهای ایمن‌تر خواهیم بود، گفت: از ویژگی‌های این سامانه پیشنهاد زمان مناسب برای سفر به مسافران است تا با کمترین ترافیک در محورهای شریانی مواجه شوند./

نظر شما