شناسهٔ خبر: 14492 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی مطرح شد:

راهکارهای رفع تنگناهای اقتصادی دولت / توانمندسازی و استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی

پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی عضو هیئت‌مدیره یک شرکت‌ خصوصی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی، راهکار رفع تنگناهای اقتصادی دولت را در شرایط فعلی توانمندسازی بخش خصوصی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های این بخش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی دیروز دوشنبه ۲۵ آبان ماه با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و برخی از مدیران شرکت‌های خصوصی اقتصادی در کتابخانه ملی ایران برگزار شد و در این کنفرانس شرکت‌های برتر در زمینه صنعت احداث و انرژی معرفی شدند. 

کاظم سماک عضو هیئت‌مدیره موسسه تحقیق و توسعه صنعت احداث یکی از سخنرانان این نشست بود. وی برگزاری کنفرانس بین‌المللی احداث و انرژی را از اقدامات موثر دولت برای جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال خصوصی در شرایط پساتحریم دانست و گفت: موسسه تحقیق و توسعه صنعت احداث که بعدها موضوع انرژی نیز به آن اضافه شد در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ شمسی با ایده‌پردازی دکتر عباس آخوندی به منظور بررسی و ریشه‌یابی معضلات بخش خصوصی تشکیل شد و در تلاش است تا با پژوهش‌ و آموزش به رفع تنگناهای موجود یاری برساند.

عضو هیئت‌مدیره موسسه تحقیق و توسعه صنعت احداث و انرژی در پایان برگزاری کنفرانس، حضور شرکت‌های خصوصی را در شرایط پساتحریم برای ایجاد رقابت، ایجاد فضای کسب و کار و رونق واقعی اقتصادی گامی موثر و مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد تا این اقدامات موثر تداوم داشته باشد و دولتمردان ایران بتوانند از نیروی انسانی کارآمد و سرمایه بخش خصوصی نهایت استفاده را برای آبادانی، ایجاد اشتغال و رقابت با شرکت‌های بین‌المللی ببرند.

بنا بر این گزارش، پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی با هدف ارائه راهکارهای مناسب برای دولت جهت ایجاد بسترهای لازم و توانمندسازی و ماندگاری شرکت­‌ها در راستای توسعه مهندسی، توجیه و تشویق شرکت­‌های پروژه محور به بازنگری در ساختار درونی جهت بهبود مستمر عملکرد و پی­ریزی زمینه­‌های ماندگاری در صنعت احداث و انرژی کشور، شناسایی تهدیدها و فرصت‌­ها، تبیین راهکارهای ارتقای جایگاه شرکت‌­ها در بازارهای جهانی جهت انتقال و استفاده از فناوری­‌های نوین و نیز ایجاد اشتغال در کشور برگزار شد. همچنین در این کنفرانس یک روزه، ۳۰ تشکل همسو از جمله انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، فدراسیون صادرات انرژی وابسته ایران، انجمن تصفیه آب و فاضلاب، انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی و صادرکنندگان خدمت، حضور داشتند.

شمس اردکانی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، عطاردیان دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، نصراللهی و کاظم سماک اعضای هیئت‌مدیره موسسه تحقیق و توسعه صنعت احداث سخنرانان پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی بودند. همچنین منادی سفیدان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دیگر مدعوین پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی بود که با موضوع نقش قوه‌مقننه در تصویب قوانین مناسب با هدف توسعه پایدار کشور و ضرورت خصوصی سازی در کشور سخنرانی کرد. 

موضوعاتی که در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی مورد بررسی قرار گرفت شامل تامین منابع مالی و جلب سرمایه گذاری داخلی و خارج از کشور، حکمرانی مطلوب برای توسعه پایدار و ارتقای فرهنگ جامعه، صدور خدمات فنی مهندسی با بیان مشکلات و راهکارها، سازندگان و توسعه پایدار، خصوصی سازی واقعی و حکومت قانون، چالش‌ها و چشم اندازهای اقتصاد ایران در آستانه برنامه ششم توسعه، بررسی توان بالقوه مهندسی در بخش خصوصی در حوزه صنعت احداث و انرژی، و دلایل دستیابی به توسعه پایدار کشور می‌شود./

نظر شما