شناسهٔ خبر: 14549 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

جابجایی بیش از ١٠ میلیون نفر- سفر در ١٠ بندر مسافری هرمزگان/ باز طراحی ساختار اقتصادی دریای خزر/ رشد ٧١ درصدی حمل و نقل ریلی در بندر امام

کشتی جابجایی بیش از ١٠ میلیون نفر- سفر در ١٠ بندر مسافری، باز طراحی ساختار اقتصادی دریای خزر٬ رشد ٧١ درصدی حمل و نقل ریلی در بندر امام و خارج‌سازی هشتمین مغروقه طی سال جاری در بندر خرمشهر از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر استان هرمزگان

٤٩ میلیون و ٢٠٦ هزار و ٢٢٥ تن کالای نفتی و غیر نفتی در هفت ماه سال ٩٤ از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد. تعداد شناورهای ورودی به بنادر طی این مدت، در مجموع ٨ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. ۱۰ میلیون و ١٣٩ هزار و ٧٠٨ نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره هرمزگان نیز ثبت شده است.

بندر شهید رجایی میزبان نمایندگان خط کشتیرانی خودروبر هیوندایی گلویس بود. کره‌ای‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری در مهم‌ترین بندر ایران رایزنی کردند.

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

براساس آمار بانک جهانی، میزان کل تجارت و بازرگانی خارجی کشورهای حوزه دریای خزر حدود ٦٠٠ میلیون دلار است که در مقایسه با حجم کل تجارت جهانی در سال ٢٠١٤ (١٩ تریلیون دلار) رضایت‌بخش نیست.

برنامه ایران برای خزر، تجهیز و افزایش میزان بارگیری و تخلیه در بنادر ایرانی دریای خزر تا مبادی کوریدور ترافیکا در دریای خزر، ٢٥ میلیون تن در سال است.

عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی هفت ماهه سال جاری شاهد رشد ٧١ درصدی در حمل و نقل ریلی بود.

احمد شهریاری معاون امور دریایی و بندری بندرخرمشهر

هشتمین مغروقه بجامانده از دوران جنگ تحمیلی طی سال جاری خارج شد. تاکنون ١٥٧ فروند مغروقه از آبهای اروند و کارون خارج شده است و ١١٥ فروند مغروقه دیگر در این دو رودخانه وجود دارد.

مهدی فرمهینی فراهانی رئیس اداره امور دریایی بندرخرمشهر

عملیات انتقال سکوی گازی از آبراه بین‌المللی اروند به منطقه پارس جنوبی انجام شد.

 

نظر شما