شناسهٔ خبر: 147630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

اجرای بیش از ۹۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان 

روکش آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از اجرای روکش آسفالت ۹۱۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره طی ۶ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار کرد: از این میزان ۶۵۴ کیلومتر روکش آسفالت راه شریانی، ۱۳۴ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی و  ۱۲۲ کیلومتر به روکش آسفالت راه های فرعی  استان اختصاص دارد. 

وی گفت: به دلیل قرار گیری سیستان و بلوچستان در مسیر ترانزیتی و ویژگی شاخص ترانزیت و تجارت این استان ، وجود بندر چابهار به عنوان شاهراه ارتباط دریایی کشور با آب های آزاد بین المللی و پایانه های مرزی ،روکش آسفالت محورهای شریانی می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا نماید و در این راستا یکی از برنامه های این اداره کل،توسعه و بهبود زیر ساخت های جاده ای در جهت گسترش و رونق صنعت حمل و نقل و خصوصاً ترانزیت در استان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی خاطرنشان کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن رویه سالم همراه نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد.

کرد در پایان یادآورشد:تمام تلاش نیروهای راهداری که در سرما و گرما در جاده ها حضور دارند، خدمت رسانی به مردم و کاربران جاده ای است و هموطنان می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ هر گونه خرابی راه را اطلاع دهند.