شناسهٔ خبر: 148007 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه ارزیابی ستاد حجاب و عفاف وزارت راه و شهرسازی

سید جوادی مشاور امور بانوان مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی از برگزاری جلسه ارزیابی ستاد حجاب و عفاف وزارت راه و شهرسازی با حضور بازرسین وزارت کشور و اعضای وزارت راه و شهرسازی شامل مدیر کل گزینش، دکترمهدی مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، رئیس مرکز مقاومت بسیج و نماینده مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیده انسیه سید جوادی  ضمن تشریح  اهمیت موضوع عفاف و حجاب در احکام شرعی و دینی و قوانین ولزوم اجرای دقیق تکالیف عمومی و اختصاصی را در حوزه ستادی و سازمان ها و شرکت های تابعه و  ادارات کل استانی یاد آور شد.
در این جلسه مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی در ادامه افزود با توجه به تشکیل شورای سیاست گذاری حجاب و عفاف اهتمام لازم در خصوص تدوین دستورالعمل های لازم در این خصوص و  همچنین  لزوم تغییر در سبک معماری و شهرسازی متناسب با فرهنگ حیا و عفاف در دستور کار  وزارت متبوع در حوزه مسکن قرار دارد.

سید جوادی عنوان کرد: با توجه به اهمیت و جدیت موضوع  بازرسی های میدانی  در خصوص رصد وضعیت موجود طبق هماهنگی و مکاتبات با واحد های تابعه تلاش برای برداشتن گام های موثری در خصوص ارتقاء سطح حجاب و عفاف در سطح وزارت  راه و شهرسازی صورت خواهد پذیرفت .

همچنین در ادامه این جلسه سردار ساجدی فر رئیس هیئت بازرسی از  وزارت کشور ضمن برشمردن کامل تکالیف عمومی و اختصاصی بر اجرای دقیق تمامی تکلیف ابلاغ شده تاکید نمود و افزود وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه های پرمخاطب می باشد لذا باید در حفظ ارزش های اسلامی کوشا باشد.

در این جلسه مدیر کل گزینش وزارت راه و شهرسازی از پیگیری لازم در خصوص بحث حجاب و عفاف و تشکیل هیات هایی در ستاد جهت رصد وضعیت موجود خبر داد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج نیز در این جلسه اشاره داشت که با توجه به گستردگی وزارت راه و شهرسازی ، حجم زیادی از مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات این وزارت استفاده می نمایند و در شورای عالی فرهنگی که به دستور وزیر راه و شهرسازی  ایجاد شده ، مباحث حجاب و عفاف نیز پیگیری می شود.