شناسهٔ خبر: 148633 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری:

تجمیع سامانه‌های مرتبط با سامانه حمل و نقل به مرحله مناقصه رسید

صنعت حمل و نقل ۳۳۰ درصد افزایش هزینه داشته است مدیرکل حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری کشور با اشاره به اینکه تورم موجب افزایش هزینه‌های مرتبط با حمل و نقل شده است از به مرحله مناقصه رسیدن تجمیع سامانه‌های مرتبط با سامانه حمل و نقل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ داریوش باقر جوان در چهل و دومین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل جاده‌ای کشور در بخش حمل و نقل مسافر در تالار شهروند اصفهان ضمن محکومیت کشتار مردم بی‌دفاع غزه گفت: شرایط فعلی صنعت حمل و نقل خاص است و در حوزه وزارت بنا بر احساس ضرورت معتقدیم کارهای ویژه‌ای باید در این زمینه انجام شود. 

باقرجوان اظهار داشت: به طور نمونه حمل و نقل درون شهری در تهران از کمک بلاعوض برخوردار است و این کمک‌ها می‌تواند به حمل و نقل جاده‌ای نیز داده شود تا این حمل و نقل و شرایط جابه جایی حفظ شود و بر این منظور نیاز است تمهیدات سریع و اورژانسی صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: باوجود شرایطی که هزینه با درآمد متناسب نیست، پایبندی به قانون مهم است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که صندلی خالی ارایه نشود و شاهد فروش آن در بازار سیاه باشیم، البته دستگاه‌های نظارتی نیز نباید خطاهای صنفی تعداد محدودی را به کل صنف تعمیم دهند. 

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری کشور گفت: هزینه نگهداری ناوگان جاده‌ای زیاد است و این صنعت نزدیک به ۳۳۰ درصد افزایش هزینه داشته است  که برای جبران موافق اجازه ورود قطعات استوک هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم. 

وی اظهار داشت: تجمیع سامانه‌های مرتبط با سامانه حمل و نقل به مرحله مناقصه رسیده و می‌توان با تکمیل آن بسیاری از مشکلات این صنعت را حل کرد. 

چهل و دومین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل جاده‌ای کشور به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان و با حضور برخط مدیران کل ادارت راهداری ۳۱ استان کشور و حضور نمایندگان انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل و انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور در تالار شهروند اصفهان برگزار شد. 

 استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.