شناسهٔ خبر: 148707 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

۷ شهرک مسکونی در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در ۷ شهر آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با مسوولان نهادهای نظارتی با بررسی روند اجرای طرح‌های مسکن، اظهار کرد: اجرای طرح‌های آماده سازی برای ساخت شهرک‌های مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن به جد در آذربایجان‌غربی دنبال می‌شود و این اداره کل اهتمام ویژه‌ای در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارد.

 وی افزود: توسعه زیرساخت‌های مسکن ارزان در قالب شهرک سازی و توسعه شهرک‌ها از برنامه‌های مهم  بوده که در این بخش فعالیت‌های مناسب و قابل توجهی در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

به گفته حمزه‌لو ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در ۷ شهر  آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های نیمه نخست سال ۱۴۰۲، این اداره کل با ۶۱.۷۱ درصد تحقق رتبه سوم کشوری را در بین ۳۵ اداره کل، در برنامه‌های اجرایی نهضت ملی مسکن کسب کرده است. 

حمزه‌لو ادامه داد: این ارزیابی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه برخط داشبورد مدیریتی انجام شده و در دومین روز نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که توسط سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، ۳ استان برتر معرفی و مورد تجلیل واقع شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده این اداره کل در بخش مدیریت ساخت ۷۵.۲۸ درصد تحقق، در بخش مدیریت منابع ۴۸.۶۲ درصد و در بخش مدیریت زمین ۵۷.۱ درصد تحقق را ثبت کرده است.

 وی افزود: سهمیه آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در طرح نهضت ملی احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است که این مساله با تلاش جهادی همکاران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود.