شناسهٔ خبر: 148798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان در کارگروه زیربنایی آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: افق طرح جامع شهر بوکان به توجه به شرایط موجود و نیازهای موجود از سال ۱۴۰۵، با نظر اعضای کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان به سال ۱۴۰۲ تقلیل یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما توسعه شهر و رفع مشکلات شهری است و با توجه به نیازهای منطقه و اعلام نیاز توسط مسوولان شهر بوکان این طرح در کارگروه زیربنایی مطرح و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بنا به ضرورت‌های افزایش جمعیت، نیاز به توسعه فضاهای مسکونی و خدماتی و کمبود سرانه‌های مسکونی و نیاز به افزایش محدوده با توجه به شرایط موجود، طرح تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان بررسی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: کمبود خدمات، کمبود سرانه‌های شهری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و حاشیه ای از دیگر دلایل و عوامل بررسی طرح تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان از سال ۱۴۰۵ به سال ۱۴۰۲ است.

حمزه‌لو افزود: مسوولان شهری باید اراضی بکر داخل محدوده شهر بوکان را تعیین و تکلیف کنند و نهایت بهره‌برداری در راستای اجرای طرح‌های مسکن از این اراضی صورت گیرد تا اراضی بلاتکلیف نماند.

وی بیان کرد: حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی داخل محدوده شهر بوکان خالی و نیازمند تعیین و تکلیف بوده و مسوولان شهری باید نسبت به رسیدگی به این مساله اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: همچنین در این جلسه یک طرح خدماتی در شهر چهاربرج بررسی و با نظر اعضا به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حل مشکلات و چالش‌های شهری و مردم در سطح جامعه بوده و این امر نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی مربوطه است.

یاسر رهبردین نیز در کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان‌غربی، افزود: تصویب طرح تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان و انجام مطالعات با هدف رفع مشکلات انجام می‌گیرد.

وی افزود: همچنین الحاق به محدوده ۴۱ هکتار از اراضی شهر بوکان در راستای رفع مشکلات انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هماهنگی و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه استان از مسائل مورد توجه و حائز اهمیت است که مسوولان باید بر این امر بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

رهبردین بیان کرد: تامین اراضی در روستاها از دیگر مسائل مورد توجه بوده و با جدیت دنبال می‌شود تا با تصویب طرح‌های لازم کارهای زیرساختی را در مناطق مورد نظر آغاز کنیم.