شناسهٔ خبر: 148817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفت ماهه سال جاری صورت گرفت؛

افزایش ۱۸ درصدی صادرات از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان 

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان از صادرات ۸۲۲ هزار و ۳۴ تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان طی ۷ ماهه گذشته سال جاری خبر داد که این میزان رشد ۱۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با اشاره به جابه‌جایی ۸۲۲ هزار و ۳۴ تن کالا توسط ۳۴ هزار و ۸۲۹ دستگاه کامیون، اظهار داشت: از این میزان کالای جابجاشده ۶۸۱ هزار و ۵۷۲ تن مربوط به پایانه مرزی میرجاوه و ۱۴۰ هزار و۴۶۲ تن از طریق پایانه مرزی میلک بوده است. 

وی افزود: گازمایع، هیدروکربن و سیمان، عمده کالاهای صادراتی در این مدت را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متوسط ورودی و خروجی از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه روزانه به طور متوسط ۵۱۰ دستگاه کامیون است. 

کرد در پایان یادآورشد: با توجه به اینکه مبادلات تجاری مرزی اعم از تردد مسافر و جابجایی انواع کالا یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط موثر بین کشورهای همجوار محسوب شده و نیز فرصت اقتصادی مطلوبی برای مرزنشینان فراهم می آورد،  از این رو توسعه و بهسازی پایانه های مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است.