شناسهٔ خبر: 148925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح بازشو اضطراری در گردنه اسدآباد

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از اجرای طرح بازشو اضطراری در گردنه اسدآباد به منظور ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: عملیات نصب ۱۴ کیلومتر حفاظ بتنی میانی نیوجرسی و سیستم روشنایی در گردنه اسدآباد به اتمام  در حال بهره برداری می باشد و همچنین عملیات تعریض این گردنه نیز با انتخاب پیمانکار ذیصلاح در دستور کار اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان قرار دارد.

آهکی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای  علی الخصوص در مواقع بحرانی شامل امداد رسانی سریع در صورت بروز راهبندان، برف،کولاک و... در چندین مقطع از گردنه اسدآباد به جای حفاظ های بتنی ثابت، حفاظ بتنی متحرک و بازشو نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به سوابق برف و کولاک شدید در گردنه اسدآباد، اقدامات لازم جهت بررسی و شناسایی مقاطع مستعد کولاک در گردنه انجام شده و به همین منظور این اداره کل در ۶ مقطع نسبت به ساخت کولاک گیر اقدام کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان در پایان یادآور شد: با توجه به آمار پلیس راه استان بعد از نصب حفاظ بتنی نیوجرسی تصادفات منجر به فوت و رخ به رخ در گردنه اسدآباد به صفر رسیده است که این نشان دهنده نقش حفاظ بتنی در کاهش تلفات جاده ای است.

و قابل توجه اینکه در گردنه اسدآباد ۷ مقطع شیب راه اضطراری وجود دارد و تمامی این خروج اضطراری ها امسال تقویت شده اند.