شناسهٔ خبر: 14922 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

مروری بر سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان/جزئیات افتتاح‌ها و بازدیدهای آخوندی از پروژه‎های عمرانی راه و مسکن

افتتاح شهرک مسکونی ۱۴۰ واحدی ولایت در سمنان وزیر راه و شهرسازی ۵ آذرماه در سفر یک روزه خود به استان سمنان از پروژه های راه و مسکن این استان بازدید کرد و در جریان جزئیات و پیشرفت اجرایی آنها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سفر دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان در روز پنجشنبه ۵ آذرماه به منظور افتتاح‌ و بازدید از پروژه‌های عمرانی در حوزه‌ راه و مسکن انجام شد. در این سفر تعدادی از خانواده‌های شهدا به استقبال وزیر راه وشهرسازی آمدند و هنگام افتتاح پروژه‌ها حضور داشتند. جدول زیر مروری بر سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان است:

سفر یک‌روزه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان- ۵ آذرماه ۱۳۹۴

پرواز به سمت شاهرود ۸ صبح

وزیر راه و شهرسازی در راس هیئتی ساعت ۸و ۳۰ دقیقه صبح وارد فرودگاه شاهرود شد

(متن کامل را اینجا بخوانید.)

وزیر راه و شهرسازی پس از ورود به فرودگاه شاهرود مورد استقبال کاظم جلالی نماینده شاهرود و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی٬ محمدرضا خباز استاندار و جمعی دیگر از مقامات استانی و محلی قرار گرفت.

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، میرشفیع معاون راه روستایی و محفوظی معاون امور مجلس٬ عباس آخوندی را در سفر به استان سمنان همراهی کردند.

حرکت به سمت میامی

 

افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح میامی- جاجرم

(متن کامل را اینجا بخوانید.)

تقاطع غیر هم‌سطح میامی–جاجرم با حضور وزیر راه و شهرسازی تحت عنوان تقاطع ولایت با اعتبار بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح میامی- جاجرم

(متن کامل را اینجا بخوانید.)

- در این سفر حدود ۴۴ میلیارد تومان پروژه‌های حمل‌و‌نقلی و ۳۳ میلیارد تومان پروژه‌های حوزه مسکن به بهره‌برداری می‌رسد.

- افزایش کیفیت زندگی در شاهرود از برنامه‌های ماست. در این راستا طرحی را تحت عنوان سیاست‌های توسعه استراتژیک شاهرود با مقامات محلی در دست اجرا داریم تا بتوانیم کیفیت زندگی در این شهر را افزایش دهیم.

-  علاوه بر توسعه حمل و نقل جاده ای توسعه حمل و نقل ریلی از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد امیدواریم بتوانیم برقی کردن قطار تهران-مشهد را که از استان سمنان عبور می‌کند به نتیجه برسانیم همچنین توسعه فرودگاه شاهرود در دست بررسی قرار دارد. در حال حاضر تخصیص اعتباراتی را برای فراهم کردن زمین سوخت‌گیری فرودگاه انجام داده و امیدواریم بتوانیم فرودگاه را بیش از گذشته فعال کنیم.

حضور عباس آخوندی در جمع مدیران راه و ترابری و مسکن و شهرسازی شاهرود و میامی

(متن کامل را اینجا بخوانید.)

 

 

محمدرضا خباز استاندار سمنان (متن کامل را اینجا بخوانید.)

 

 

 

 

 

محمدرضا هاشمی  فرماندار شاهرود(متن کامل را اینجا بخوانید.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صادقی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان

 

- برای اینکه بتوانیم شهری پویا داشته باشیم باید جریانی ایجاد کنیم که کیفیت زندگی شهری در آن جریان، اولویت قرار گیرد و در این سیستم باید غیر از جاده، مسکن وسایر زیرساخت‌های شهری، فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی نیز مورد توجه باشد.

- خواب آلودگی امروز بیشترین عامل تصادفات در جاده های کویری این استان است لیکن برای رفع این مشکلات باید نسبت به معماری راه، ساخت سکوی نماز، درختکاری، ایستگاه، پارکینگ و ... اقدام شود و این مهم قطعا مورد حمایت وزارتخانه نیز قرار خواهد گرفت.

محمدرضا خباز:

یکی از خدمات ویژه و کارهای قابل ستایش راه و ترابری در استان سمنان، انجام ۳۰ کیلومتر طرح کریدور شمال به جنوب کشور در منطقه دامغان-معلمان است که می‌توان از این پروژه تحت عنوان یکی از مصادیق کار جهادی نام برد.

هاشمی:

- امروزه محور چاه جام، مسیر موصلاتی اصفهان به شاهرود و مشهد با مشکل روکش آسفالت و کم عرض بودن روبرو است و این مشکل برای محور طرود و معلمان نیز که با وجود حجم ترافیک بسیار زیاد، هنوز جاده روستایی محسوب می شود، وجود دارد.

جاده عباس آباد-دستجرد در بیارجمند، خوشبختانه این محور پس از کش و قوس های فراوان، با رفع مشکلات محیط زیستی در حال احداث است که تسریع در مراحل ساخت آن می‌تواند به ساکنان شهرستان میامی و شهر بیارجمند، همچنین زوار امام رضا(ع) در کوتاه تر شدن مسیر کمک کند.

- یکی دیگر از راه های مواصلاتی شهرستان شاهرود که نیازمند توجه مسئولان است، محور آزادشهر-شاهرود و توسکستان به شاهرود است که این محورهای می توانند با تعریض و ایمن سازی رفت و آمد بسیاری از هموطنانمان را در این مسیرآسان سازد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان سمنان:

۵۰درصد از ۲۷ هزار واحد مسکونی در حیطه وظایف ما کارهایش به اتمام رسیده است. زمین های استان ما برخلاف سایر استانها به شهر وصل هستند و مرغوبیت دارند.

- حداکثر مبالغی که برای مسکن مهر از مردم اخذ می شود ۱۵ میلیون تومان است.

بیمارستان مهدی‌شهر از جمله پروژه‌های ما به شمار می رود که بخش عمده‌ای از آن تمام شده است.

-۱۱ مدرسه، ۵ پاسگاه و ۱۲ مسجد ساختیم.

-۳۲ پروژه در حال ساخت در استان ۵۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

افتتاح پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهر امیریه و بازدید از محور دامغان- معلمان- جندق (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تقاطع غیر هم‌سطح شهر امیریه که با هدف ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز و ارتباط سهل و آسان مردم این شهر به جاده مواصلاتی مشهد - تهران احداث شده با حضور وزیر راه و شهرسازی و با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران ۲ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

ایجاد پارک لجستیکی در این استان از برنامه‌های آتی وزارت راه و شهرسازی است.

افتتاح شهرک مسکونی ۱۴۰ واحدی ولایت و بازدید از بافت فرسوده

(متن کامل را اینجا بخوانید.)

- پروژه مسکونی ولایت در عرض ۳ سال ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

- پروژه مسکونی – تجاری ولایت در زمینی به  مساحت بالغ بر ۳۲ هزار متربع با  زیر بنائی ۳۶ هزار متربع بصورت ۱۴۰ واحد مسکونی و ۲۴ واحد تجاری در ساختمان‌های دو طبقه‌ای ساخته شده است . 

وزیر راه و شهرسازی از پروژه تقاطع مومن‌آباد بازدید کرد

(متن کامل را اینجا بخوانید.)

وزیر راه و شهرسازی پیش از افتتاح پروژه ساماندهی تقاطع هم سطح سرخه٬ از تقاطع مومن‌آباد بازدید به عمل آورد. وی در ادامه مسیر از نزدیک میدان ورودی شهر سرخه را نیز بازدید کرد.

افتتاح از پروژه ساماندهی تقاطع هم‌سطح سرخه و بازدید از میدان ورودی سرخه

(متن کامل را اینجا بخوانید.)

تقاطع هم‌سطح سرخه با حضور وزیر راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال افتتاح شد.
حضور وزیر راه و شهرسازی در گلزار شهدای سرخه عباس آخوندی با حضور در گزار شهدای سرخه به مقام شامخ شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث بیمارستان ۸۵ تختخوابی مهدی‌شهر (متن کامل را اینجا بخوانید.)

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به استان سمنان با حضور در شهرستان مهدی‌شهر از پروژه احداث بیمارستان ۸۵ تختخوابی این شهر بازدید کرد و در جریان پیشرفت ۶۴ درصدی آن قرار گرفت.

آخوندی در جمع خبرنگاران۳ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

- مسکن مهر در تمام شهرهای استان سمنان پیشرفت خوبی داشته است.

- قرارداد فرودگاه سمنان منعقد شده و در حال اجرا است. فکر می‌کنم برای تابستان سال آینده کار به نتیجه برسد.

- امیدوارم بتوان در بحث احداث آزادراه گرمسار-سمنان با فراخوان عمومی سرمایه‌گذاری را برای تکمیل این مسیر انتخاب کنیم چون پروژه احداث آزادراه گرمسار به سمت سمنان از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

پایان سفر (گزارش تصویری سفر را اینجا ببینید.)

گزارش تصویری

نظر شما