شناسهٔ خبر: 149664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت های خدماتی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفت:

آغاز طرح استقرار فضاهای مناسب خدماتی فراغتی در بلوار پرستار زاهدان

مهدی میری.jpg معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز طرح استقرار فضاهای مناسب خدماتی فراغتی در بلوار پرستار زاهدان با هدف ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت های خدماتی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن مرکز این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، سید مهدی میری معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: در پهنه غربی زاهدان ساخت ۱۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است که در آینده نزدیک جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر در این واحدها مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد:بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی این اداره کل به منظور ارائه خدماتی نظیر استقرار واحدهای تجاری و ایجاد فضاهای تفریحی در محدوده پروژه های طرح نهضتی ملی مسکن زاهدان و بهسازی و توسعه فضاهای شهری مقرر شد حاشیه بلوار پرستار زاهدان که در سنوات گذشته به محلی برای جمع آوری نخاله های ساختمانی تبدیل شده بود به محلی مناسب برای ارائه خدمات شهری به شهروندان تبدیل شود.

معاون شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی استان و بلوچستان تصریح کرد: حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی این اداره کل برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است تا با جمع آوری حدود ۲۵ هزار متر مکعب نخاله ضمن ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان ساکن در واحدهای طرح نهضت ملی مسکن زاهدان به ارتقای سطح خدمات و کیفیت زندگی ساکنین این محدوده از کلان شهر نیز کمک شود.

میری خاطر نشان کرد: قطعا بهسازی فضاهای شهری به ویژه در محدوده پروژه های طرح نهضت ملی مسکن یکی از مباحث اساسی از جهات اجتماعی و اقتصادی در زندگی شهروندان بوده که تاثیر عمده و نقش برجسته ای در تعاملات مثبت شهروندی دارد.

آغاز طرح استقرار فضاهای مناسب خدماتی فراغتی در بلوار پرستار زاهدان