شناسهٔ خبر: 150056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کنترل و نظارت بیش از یک‌هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سیستان و بلوچستان 

طرح کنترل و نظارت معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ازطرح کنترل و نظارت بر یک هزار و ۱۶۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی طی ۷ ماهه سال جاری در محورهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار کرد: این تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی در قالب ۱۲۰ مانور مشترک با پلیس راه مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.  

وی ادامه داد: طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی با هدف بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اسناد مثبته (محموله، راننده و ناوگان)، رعایت اصول بار و ظرفیت مسافر، تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش نشانی از جمله مواردی است که در کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل عمومی بررسی می‌شود. 

باقری در خاتمه یادآورشد: نتایج حاصل از کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و باشناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱.۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.