شناسهٔ خبر: 150352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

زمین برای ساخت ۸۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در خوزستان تامین شد

نهضت ملی خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۸۶ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد زمین لازم برای ساخت در شهرهای استان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات‌منش بیان کرد: سهم اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در بخش مسکن حمایتی، ساخت ۹۰ هزار واحد در شهرهای استان بوده که تاکنون کار ساخت ۱۰ هزار واحد شروع شده و مابقی واحدها در مرحله انتخاب پیمانکار، آماده‌سازی و پالایش متقاضیان هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ارائه تسهیلات و سهم آورده مردم، کار ساخت واحدها تا پایان دولت فعلی آغاز و به مردم تحویل داده شود.

بیات منش با اشاره به اینکه سهم خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۰ هزار واحد است گفت: بخشی از این مسکن‌های تکلیف‌شده در طرح نهضت ملی مسکن در استان، مسکن حمایتی است و بخشی دیگر باید در روستاهای استان، خودمالکی و بافت فرسوده باید ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در بخش مسکن خودمالکی و بافت فرسوده رشد خوبی صورت گرفته اما برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به ورود جدی بانک‌ها و سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات است.