شناسهٔ خبر: 150394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماهه ابتدای سال انجام شد؛

ساخت ۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از ساخت ۴۰ کیلومتر راه روستایی طی ۷ ماهه امسال در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۹۸.۸ درصد روستاهای استان همدان از راه آسفالته برخوردار هستند و کمتر از ۲ درصد این جاده شوسه و خاکی است که جمعیت زیر۲۰ خانوار دارند. 

آهکی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری برنامه ساخت ۸۳ کیومتر راه روستایی در قالب ۳۳ پروژه آغاز شدو است که تاکنون ۴۰ کیلومتر احداث و در حال بهره برداری و مابقی آن نیز در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در سال آینده تکمیل و به بهره برداری  خواهند رسید. 

وی با بیان اینکه روستاها قطب تولید محصولات کشاورزی هستند، افزود: استان همدان با ۳ هزار و ۳۶۵ کیلومتر راه روستایی رتبه سوم کشور را در روستاهای برخوردار از راههای آسفالته دارد که برای حفظ و نگهداری از این سرمایه‌های ملی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز است. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: از ابتدای سال جاری  به منظور ارتقاء ایمنی در راههای روستایی حدود ۴۶ کیلومتر روکش آسفالت، ۲۵۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸۰۰ کیلومتر شانه‌سازی وتسطیح، ۱۷۶ مورد ایمن‌سازی و آشکارسازی تقاطع انجام شده است.