شناسهٔ خبر: 150652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خبر داد؛

نصب و ارتقای ۴۵ سامانه نظارت تصویری در اصفهان

نصب و ارتقای 45 سامانه نظارت تصویری در اصفهان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، از آغاز پروژه نصب ۱۶ سامانه جدید و ارتقا ۲۹ سامانه نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، از آغاز پروژه نصب و ارتقای ۴۵ سامانه نظارت تصویری در راههای استان با هدف بهبود رصد شرایط جوی و روانی ترافیک در گلوگاه‌های ترافیکی، گردنه‌ها و نقاط برفگیر خبر داد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در این مرحله ۲۹ سامانه نظارت تصویری موجود ارتقا و ۱۶ سامانه جدید در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در مناطق خاص به لحاظ شرایط جوی نصب و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به مبلغ اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال جهت ارتقاء و نصب سامانه‌های جدید افزود: با اضافه شدن سامانه‌های جدید ۶۰ سامانه نظارت تصویری در حال بهره برداری در استان موجود است. 

وی ادامه داد: نظارت مستقیم و مستمر بر وضعیت جاده‌ها در راستای کنترل ترافیک و اطلاع‌رسانی برخط از آخرین وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ای برای افزایش ایمنی سفر از جمله اهداف هوشمندسازی جاده‌ها است. 

فرزاد دادخواه با اشاره به اهمیت پایش تصویری محورهای استان در ایام بارش نزولات آسمانی و تردد کاربران جاده‌ای افزود: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده ای؛ سوانح، انسداد و تغییرات آب و هوایی را رصد می‌کنند و در بروز هرگونه مشکل خدمات‌رسانی به هموطنان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌پذیرد. 

وی با اشاره به برنامه بهبود و توسعه سامانه‌های دوربین‌های نظارت تصویری و این‌که سامانه‌های تصویربرداری ثابت و دوربین‌های ثبت تخلف در دستور کار مرکز مدیریت راه‌های استان قرار دارد، افزود: با توجه به اهمیت نظارت و رصد بر خط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های برون شهری، دوربین‌های جدید نظارت‌تصویری در نقاط مهم نظیر گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی، نقاط پرحادثه نصب می‌شوند. 

دادخواه در پایان خاطر نشان کرد: تصویر دوربین‌های سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ برای همه هموطنان قابل رؤیت است و هموطنان می‌توانند جهت مدیریت سفر خود از این تصاویر و سایر قابلیت‌های سامانه ۱۴۱ استفاده کنند.