شناسهٔ خبر: 150906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد؛

ثبت بیش از ۲۱ هزار نفرساعت گشت راهداری در جاده‌های استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از ثبت ۲۱ هزار و ۷۷۰ نفرساعت گشت راهداری در راه‌های ارتباطی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه  ۲۱ هزار و ۷۷۰ نفرساعت گشت در مدت ۷ ماه نخست امسال انجام شده است، گفت: این گشت‌ها در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و به منظور کنترل و حفاظت از راه‌ها و ایجاد حس امنیت و آرامش در مسافران جاده‌ای انجام شده است. 

وی به لکه گیری آسفالت ۴۳۹۴۶متر مربع از محورهای مواصلاتی استان در این مدت اشاره کرد و افزود: این اقدام در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان و در راستای کاهش هزینه‌های مربوطه انجام شده است. 

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مدت، به منظور جلوگیری از ورود آسیب به جاده در پی نفوذ آب به لایه‌های زیرین و نیز با هدف زیرسازی و جلوگیری از افت کیفیت رویه آسفالت، عملیات فوگ سیل (قیرپاشی) در راه‌های استان نیز اجرا شده است. 

آهکی تاکید کرد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان مهرماه عملیات درزگیری راه‌های آسفالته به میزان ۱۷۳۵۰۰ مترطول، اصلاح شیب شیروانی در مجموع به طول ۲۱۳۲ کیلومتر، ۱۱۵۴۰۰ مترمکعب ترانشه برداری و ۳۵۰۰ کیلومتر پاکسازی شانه و حریم راه از نخاله و زباله در قالب عملیات راهداری مستمر به انجام رسیده است. 

مدیرکل راهداری استان همدان تصریح کرد: همچنین در این مدت ۵۱۸۰ کیلومتر عملیات رگلاژ، تسطیح و شانه‌سازی راههای استان به منظور تسهیل در تردد انجام شده است وی با تأکید بر حفظ و نگهداری مناسب راه‌ها و بهبود وضعیت موجود آن، هدف از اجرای این طرح‌ها را حفاظت از جاده‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی بیان و خاطرنشان کرد: مراقبت از راههای ارتباطی در جهت بالا بردن ایمنی آن، یک اولویت مهم برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.