شناسهٔ خبر: 151107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای ۱۴ فقره حکم قطعی قضایی؛  

۷.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف شد

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: امسال تا کنون ۷.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به ارزش یکهزار و ۱۱۸ میلیارد ریال با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ اظهار کرد: یگان حفاظت اراضی استان در راستای وظایف محوله برابر دستورالعمل ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح، وظیفه حفاظت، حراست و رفع تصرف از اراضی و املاک ملی و دولتی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.  

وی افزود: این مهم در استان پهناور اصفهان با وجود ۲۸ شهرستان و ۱۱۶ شهرِ دارای اراضی ملی و دولتی، توسط مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان در حال انجام است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه این یگان در بخش های پیشگیری و پیگیری اقدامات موثری را انجام داده است گفت: از ابتدای سال تا کنون اقدامات پیشگرانه در بخش های مختلف اعم از وضعی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقدامات دیگری در قالب بازدید، بازرسی و نشست های قضایی انتظامی و ... در سطح استان انجام شده است.  

وی افزود: نتیجه این اقدامات پیشگیرانه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد کاهش در وقوع جرایم مرتبط با حوزه اراضی ملی و دولتی را نشان می دهد.  

سرهنگ باقری بیان کرد: در زمینه اقدامات پیگیری، ۱۱۹ مورد اخطاریه در سطح استان صادر و به متخلفین ابلاغ شد، ۱۴ مورد ابلاغ قضایی داشتیم و برآوردهای انتظامی و عملیاتی در راستای انجام ماموریت ها ۱۵ مورد به انجام رسیده است.  

وی افزود: در جهت تشکیل پرونده های قضایی کیفری در راستای جرایم مشهود نیز تعداد هشت پرونده قضایی برای زمین خواران و متصرفین اراضی تشکیل شده است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان عنوان کرد: در راستای حفظ حقوق بیت المال ۱۴ مورد حکم قضایی قطعی توسط معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان و با پیگیری ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها اخذ شد که تمامی این احکام قضایی اجرا شدند.  

وی گفت: با اجرای این احکام قضایی در مجموع ۷.۳ هکتار اراضی ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است.     

سرهنگ باقری اظهار کرد:  ارزش اراضی که در سال جاری با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده اند در مجموع یکهزار و ۱۱۸ میلیارد ریال برآورد شده است.