شناسهٔ خبر: 151425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعریف ۵۷۲ پروژه برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به تصویب برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در استان گفت: ۵۷۲ طرح برای اجرای این برنامه در سطح استان تعریف شده که در ۸ شهر اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد طرح ۵۵ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال برآورد شده که شامل طرح‌های روبنایی، زیربنایی و توانمندسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های برنامه اقدام مشترک موجب ارتقای سطح زندگی ساکنین، افزایش سرانه‌های اجتماعی و شهروندی، ایجاد حس تعلق و افزایش مشارکت مردمی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اجرای بسته‌های تشویقی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در شهرهای ارومیه، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و در باقی شهرهای آذربایجان‌غربی نیز در دست اقدام برای اجراست.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: شهرداری‌های سطح استان باید در اجرای برنامه اقدام مشترک و بسته‌های تشویقی اهتمام ویژه داشته باشند تا روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری به سرعت پیش رود.

عطایی افزود: بر اساس آمارهای موجود ۳۷ شهر آذربایجان‌غربی دارای محدوده بافت فرسوده، ۹ شهر دارای محدوده سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ۷ شهر دارای محدوده تاریخی است.

وی اضافه کرد: براساس مطالعات صورت گرفته در مجموع ۵ هزار و ۸۸۱ هکتار محدوده بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی تاکید کرد: گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت تاریخی در استان از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است.