شناسهٔ خبر: 151426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی اراضی واگذار شده به نیروهای مسلح در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی که توسط این اداره کل به نیروهای مسلح واگذار شده است، ساماندهی و تعیین و تکلیف می‌شوند تا نهایت بهره‌برداری از آن‌ها صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه کارگروه استانی تامین مسکن و تعیین و تکلیف اراضی نیروهای مسلح و رفع موانع و مشکلات در روند اجرای مصوبات کارگروه که با حضور مسوولان وزارت دفاع و نمایندگان نیروهای مسلح استان و مسولان سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، اظهار کرد: این اراضی در قالب ۷۳ قطعه در اختیار نیروهای مسلح بوده که تعیین تکلیف می‌شوند.

وی ادامه داد: این اراضی حدود ۵۰۰ هکتار بوده که تعیین کاربری، استفاده بهینه در راستای اجرای طرح‌های مسکن و همچنین صدور سند برای این اراضی از جمله موارد مورد تاکید و قابل پیگیری بود که در این جلسه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌های لازم برای نیروهای مسلح در اولویت بوده چرا که نیروهای مسلح سرمایه‌های این جامعه هستند، گفت: باید در ابتدا از این اراضی نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

حمزه‌لو افزود: این اراضی برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نیروهای مسلح در ایفای هر چه بهتر وظایف سازمانی به آنها واگذار شده و جزو اراضی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به شمار می‌رود.