شناسهٔ خبر: 151515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث بزرگراهها تاثیرمستقیم برتوسعه حمل و نقل و رونق بخشی به کشاورزی جنوب کرمان دارد

بازدید اعظمی جنوب کرمان مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد از پروژه های بزرگراهی درشهرستان جیرفت بر احداث بزرگراهها و تاثیرمستقیم برتوسعه زیرساخت های حمل و نقل و رونق بخشی به کشاورزی در جنوب کرمان تاکیدکرد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان) ابراهیم امیری مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از پروژه های بزرگراهی درشهرستان جیرفت گفت: احداث بزرگراهها تاثیرمستقیم برتوسعه زیرساخت های حمل و نقل و متعاقب آن رشد اقتصادی و رونق بخشی به کشاوزی و صنایع تبدیلی مرتبط با آن دارد و در این خصوص در حوزه شهرستان جیرفت و عنبرآباد پروژه های حائز اهمیت و بزرگی در حال اجرا است از جمله بزرگراه جیرفت بافت- سیرجان و احداث بزرگراه جیرفت – بم و همچنین احداث بزرگراه جیرفت -کهنوج در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در این راستا عملیات احداث ۲۳ کیلومتر در بزرگراه جیرفت – بافت تکمیل شده و عملیات اجرایی۲۴ کیلومتر آن نیز در این محور پرترافیک با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی درحال اجرا است.

 وی همچنین در تشریح عملیات اجرایی بزرگراه جیرفت - بم، بیان کرد: عملیات احداث ۳۷ کیلومتر بزرگراه در محور جیرفت – بم تکمیل و به بهره برداری رسیده است و عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر دیگر آن در حال اجرا بوده و ۶ کیلومتر دیگر آن در حال اجرای آسفالت است و تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان اشاره کرد: به منظور تکمیل عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور پر ترافیک و شریانی جیرفت – کهنوج نیز احداث پل بزرگ جنگل آباد و پل بزرگ بهادر آباد را در دست اقدام داریم که رونداجرای پروژه ها با سرعت قابل قبولی درحال اجرا است و به زودی شاهد به بهره برداری رساندن پل جنگل آباد در این محور خواهیم بود.

اعظمی نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام همکاری خود برای دریافت بودجه های لازم جهت تکمیل پروژه های راه سازی، ضمن تشکر از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، اظهار داشت: امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه ها به اتمام برسد و مردم بتوانند از پروژهای درحال ساخت بهره مند شوند به ویژه بحث راه که مورد توجه مردم و از شاخص های توسعه در منطقه بحساب می آید.