شناسهٔ خبر: 152940 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

اخذ پروانه نوسازی برای ۴۶۰ واحد فرسوده توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان لنجان

مجید کیانی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۶۸۴ واحد فرسوده و در سال جاری برای حدود ۴۶۰ واحد فرسوده اخذ کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجید کیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با اشاره به ضرورت نوسازی بافت های فرسوده اظهار کرد: نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر، ساخت خانه های مقاوم، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین، بازتر شدن محیط گذرگاه ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد.  

وی افزود: با توجه به وجود بناهای ناپایدار در بافت های فرسوده، تهدیدهایی که این قبیل بناها دارند و جان ساکنان را به خطر می اندازد لذا نوسازی فرصتی است که می توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان بیان کرد: شهرستان لنجان با مساحت یک‌هزار و ۱۷۰ کیلومتر مربع دارای ۹ شهر فولادشهر، زرین شهر، سده لنجان، چمگردان، ورنامخواست، باغبادران، زاینده رود، چرمهین و باغشاد است.  

وی اضافه کرد: به جز شهر جدید فولادشهر مساحت محدوده مابقی شهرهای این شهرستان در مجموع ۳ هزار و ۱۵۶ هکتار بوده و ۲۴ درصد آن یعنی بیش از ۷۴۰ هکتار، محدوده بافت فرسوده است.  

کیانی گفت: در شهرستان لنجان برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نوسازی ۱ هزار و ۱۷۸ واحد در برنامه قرار دارد که ۳۰۰ واحد در برنامه شهر باغبادران، ۲۷۶ واحد زرین شهر، ۲۲۰ واحد ورنامخواست و مابقی در برنامه شهرهای سده لنجان، زاینده رود، چمگردان، چرمهین و باغشاد است.  

وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۶۸۴ واحد فرسوده و در سالجاری برای حدود ۴۶۰ واحد فرسوده اخذ کردند.