شناسهٔ خبر: 153334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان پرداخت شد

سیستان دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،عطاء اله اکبری در دوازدهمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سالجاری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۷ هزار و ۱۵۵ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۰ هزار و ۴۹۸ نفر منعقد شده است.

وی از مدیران بانک‌های عامل استان خواست که چالش های پیشرو تامین اعتبار موردنیاز و عقد قرارداد ساخت خانه در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کرده و درصورت نیاز به پیگیری ملی، اقدام لازم انجام شود.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به اهمیت اجرای هر چه سریعتر طرح های زیربنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای ارتقای کیفیت زندگی مردم استان، نباید نگاه مان فقط به سطح ملی باشد بلکه با ظرفیت هایی که در استان وجود دارد می توانیم خدمات زیرساختی را آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار دهیم.

اکبری تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۳۹ هزار و ۷۶۹واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده است که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها به ۴۷ درصد رسیده است.

وی از اشتغال ۴۱ هزار و ۵۲۵ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: مساله مسکن، پروژه تمام دستگاه‌های اجرایی بوده و تنها مختص یک وزارتخانه نیست.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان اضافه کرد:  باید به این مساله توجه شود که بحث مسکن مرتبط با مسائل اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و اجتماعی است و در اولویت دولت قرار دارد.

وی با اشاره به روند خوب اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان تاکید کرد: همکاری همه مسوولان نقش مهمی در بهره برداری از این واحدها در مدت زمانی مناسب دارد.

اکبری از واگذاری زمین برای احداث ۹ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان های استان بجز زاهدان و چابهار تامین شده که تاکنون زمین برای ساخت ۹ هزار و ۱۴۷۱ نفر واجد شرایط واگذار شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های مهم استان بوده که با جدیت در حال پیگیری و مشارکت تمام دستگاه‌های ذیربط به خصوص بانک‌های عامل مورد انتظار است.