شناسهٔ خبر: 154569 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۵۰ طرح بازآفرینی محلات کشور در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری - اصفهان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در دبیرخانه ستاد ملی باز آفرینی با متولی گری شرکت بازآفرینی، اجرای ۵۵۰ طرح بازآفرینی محلات در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از خانه محله خمینی شهر اظهار کرد: شرکت بازآفرینی در دبیرخانه ستاد ملی باز آفرینی، اجرای ۵۵۰ طرح بازآفرینی محلات را در دست اقدام دارد.  

وی با بیان اینکه نوسازی مسکن، مهمترین مبحث بازآفرینی شهری است افزود: دراجرای برنامه های بازآفرینی بخش های دیگر در حوزه غیر مسکن می توان به بازآفرینی محلات با مشارکت شهرداری ها و دستگاه های خدمات رسان اشاره کرد.  

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: خانه محله جوی آباد واقع در یکی از محله های دارای بافت های فرسوده شهرستان خمینی شهر با اهداف آموزش های شغلی و ایجاد فضای شغلی در حال احداث است.  

آئینی گفت: طرح های بسیاری در ستادهای بازآفرینی شهرستان ها به ریاست فرمانداری ها و دبیری شهرداری ها در برنامه کلان کشوری در حال اجراست.  

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ طرح در بافت های ناپایدار و فرسوده کشور به غیر از نوسازی مسکن اجراشده است.  

معاون وزیر راه و شهرسازی، بهسازی و آسفالت همه معابر خاکی را از دیگر برنامه های دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: در استان اصفهان، ۷۵ شهر از قیر رایگان دولت برخوردار شدند.  

وی نوسازی مسکن در بافت های ناپایدار و فرسوده را از مهمترین برنامه های دولت در حوزه مسکن بیان و عنوان کرد: تسهیلات مرمت و مقاوم سازی در بافت تاریخی شهرستان خمینی شهر ۲۴۰ میلیون تومان و تسهیلات قرض الحسنه اسکان موقت هم در این شهرستان ۹۰ میلیون تومان است.  

شهرستان خمینی شهر با مساحت ۱۷۵ و نیم کیلومترمربع، در فاصله بیش از ۱۰ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده است.