شناسهٔ خبر: 154573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با بهبود و توسعه فضای شهری و افزایش تطابق آنها با نیاز های موجود؛

رغبت سرمایه گذاران برای نوسازی مسکن در بافت های تاریخی فرسوده افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری- اصفهان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بهبود و توسعه فضای شهری و افزایش تطابق آنها با نیاز های موجود در بافت های تاریخی فرسوده سبب افزایش رغبت ساکنان و سرمایه گذاران برای نوسازی، مرمت و مقاوم سازی مسکن می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از گذر آقا نوراله نجفی در اصفهان اظهار کرد: بهبود و توسعه فضای شهری و افزایش تطابق آنها با نیاز های موجود در بافت های تاریخی فرسوده سبب افزایش رغبت ساکنان و سرمایه گذاران برای نوسازی، مرمت و مقاوم سازی مسکن می شود.  

وی افزود: سازندگان بخش خصوصی برای ورود به حوزه نوسازی، مرمت و مقاوم سازی مسکن، باید از توجیه اقتصادی لازم برخوردار شوند.  

آیینی ادامه داد: برای افزایش رغبت سازنده و سرمایه گذار باید با انجام دادن کارهای روبنایی و زیربنایی بهبود فضای شهری از جمله معابر، مرغوبیت منطقه افزایش یابد مثل همین گذر فرهنگی و گردشگری آقانوراله نجفی در بافت تاریخی اصفهان که به ارزش اقتصادی منطقه کمک کرده است.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه کرد: در واقع، ساکنان مستقر در بافت تاریخی فرسوده اطراف این گذر و سرمایه گذاران حوزه مسکن با توجه به افزایش رغبت عمومی، تمایل زیادی برای نوسازی یا مرمت و مقاوم سازی واحد های مسکونی این گونه مناطق پیدا می کنند.  

آئینی تأکید کرد: احیا گذرها و محله های تاریخی، افزایش بازدید گردشگر و رونق اقتصاد را به همراه می آورد.  

گذر آقا نوراله نجفی در مجاورت دو بنای تاریخی مسجد شیخ لطف اله و ضلع شرقی میدان امام اصفهان قرار دارد.