شناسهٔ خبر: 154590 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی در جلسه هم اندیشی با ناظرین طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد:

مهار تورم و کیفیت دو حق اساسی مردم در ساخت مسکن

جنوب کرمان نظام مهندسی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان درجلسه هم اندیشی با ناظرین طرح نهضت ملی مسکن بر دوحق اساسی مردم، مهارتورم و کیفیت درساخت مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهر سازی (جنوب کرمان)، ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان درجلسه هم اندیشی که با حضور ناظرین طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، گفت: اهمیت موضوع مسکن برکسی پوشیده نیست و یکی از مهمترین دغدغه وزارت راه وشهرسازی ساخت مسکن برای مردم است و مردم باید بتوانند از نعمت مسکن به راحتی برخوردار شوند و این موضوع بر دو حق اساسی مردم یعنی مهارتورم و کیفیت ساخت مسکن استوار است

وی با تاکید بر در نظر گرفتن ناظر مقیم برای پروژه های مسکن اظهار کرد: دریک علت یابی که انجام شده یکی از مشکلات ساخت مسکن در حوزه کیفیت حضور ناظر مقیم برای نظارت مستمر بر پروژه است و ما در صدد برطرف کردن این مشکل هستیم

وی بیان کرد: ناظر عالی باید نقش ناظر هماهنگ کننده و رابط بین پیمانکار و ناظر را ایفا کند شاید با حذف ناظرکم کار بشود سرعت و کیفیت بیشتری به کارها داد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: بر اساس مفاد شیوه نامه طرح نهضت ملی مسکن ظرفیت اشتغال به کار مهندسان ناظر با ضریب خوبی اعمال شده است و مهندسان ناظر پروژه های نهضت ملی مسکن بعد از احراز شرایط لازم ، از طریق فراخوان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب و برای تائید به اداره کل راه و شهرسازی  معرفی خواهند شد.

امیری درپایان گفت: در خصوص نحوه نظارت بر پروژه های نهضت ملی مسکن جدی هستیم تا از بروز مشکلات آینده جلوگیری کنیم و امید است با تدابیری که اندیشیده می شود مردم بتوانند در جنوب کرمان هرچه سریعتر صاحب خانه شوند.

لازم به ذکر است در این جلسه که بیش از ۴۰ نفر از ناظرین حضور داشتند قرار شد این جلسه به صورت مستمر هر ماه یک بار برگزار شود.