شناسهٔ خبر: 154748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میانگین اشتغال بانوان در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بالاتر از میانگین کشوری است

بانوان خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۱ درصد کارکنان شاغل در این اداره کل را بانوان تشکیل می‌دهند که این تعداد از میانگین ۱۵ درصدی کل وزارتخانه بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان (خوزستان)، به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر، آیین تجلیل از بانوان شاغل در اداره‌کل راه و شهرسازی استان با حضور مریم مراد اسکندری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاونین و جمعی از بانوان شاغل در این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم با گرامیداشت روز زن به جایگاه و مقام والای مادر در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام مادر و زن نقش و جایگاه والایی دارد چنانچه در احادیث بارها خوانده ایم که پیامبر اسلام (ص) نسبت به احترام و تکریم بانوان سفارش کرده اند.

بیات منش افزود: نقش و جایگاه زنان در جامعه بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است به طوری که بانوان با پشتکار قوی خود توانسته اند در کنار خدمت به سلامت روح و روان خانواده، در فعالیت های اجتماعی هم بدرخشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار داشت: در جامعه ما نیز زنان و بانوان جایگاه بسیار ارزشمند و والایی دارند، چنانچه مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنرانی‌های خود جایگاه و نقش زنان را در جامعه و در سازمان‌ها و ادارات و دستگاه‌های دولتی به خوبی تبیین کردند.

وی ادامه داد: در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز بانوان در سمت‌های حساس و تخصصی حضور دارند و همواره از توان و تخصص بانوان در اجرای امور بهره گرفته ایم.

بیات منش با اشاره به تعداد بانوان شاغل در این اداره کل بیان کرد: در سطح وزارتخانه میزان اشتغال زنان نسبت به کل نیروها ۱۵ درصد است این آمار اما در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ۲۱ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان اضافه کرد: بانوان در این اداره کل همواره نشان داده‌اند که با تخصص و تعهد خود و با اتکا به خصیصه ذاتی خود که همان دقت و ریزبینی است کارهای مهم را به خوبی به انجام رسانده‌اند.

 وی ضمن قدردانی از همه‌ی زنان و مادرانی که پرورش نسل آینده را بر عهده دارند، افزود: بانوان در محیط کار از نگاه‌های دقیق و متعهدانه‌ای برخوردار هستند و وظایفی که بر عهده‌ی آن‌ها گذاشته می‌شود با احساس مسئولیت بسیاری به سرانجام می‌رسانند.

در ادامه مریم مراد اسکندری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، با اشاره به اهمیت نقش زنان در تربیت نسل های آینده اظهار داشت: یکی از وظایف بانوان در جامعه تربیت فرزندان است، فرزندانی که نسل های آینده را تشکیل می دهند این مهم علاوه بر انجام امور محوله در محیط کاری است.

وی افزود:یکی از ویژگی‌های بانوان اهتمام آنها بر انجام کارهای محوله با دقت بالا و حصول به نتیجه است.

مراد اسکندری ادامه داد: امروزه دختران و زنان بیش از نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند که باید با توانمندسازی آنان به سمت توسعه‌یافتگی حرکت کنیم، توجه و حمایت از جامعه زنان می‌تواند عامل موفقیت و پیشرفت همه برنامه‌های زنان در تمام عرصه‌ها باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ترویج حجاب در جامعه را ضروری دانست و اظهار داشت: در کنار ترویج حجاب توجه به عفاف هم ضروری است عفاف هم برای زنان و هم برای مردان است.

در ادامه برخی از بانوان مطالبات خود را در خصوص مسائل موجود از جمله ساعات کار اداری مادران شاغل، تشکیل تیم های ورزشی و اعزام بیشتر بانوان به مسابقات ورزشی، تورهای گردشگری ویژه بانوان، وضعیت حقوق و مزایا و ... بیان کردند.

وی در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس و هدایا از پرسنل بانوی شاغل در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تقدیر بعمل آمد.