شناسهٔ خبر: 154810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای حکم قضایی؛

اراضی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان در استان اصفهان به بیت المال بازگردانده شد

صفری حقوقی اصفهان رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اجرای حکم قضایی اراضی به مساحت حدود ۲۵۰ مترمربع و به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در استان اصفهان خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجید صفری رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص، زمین دولتی واقع در سه راه ملک شهر به مساحت حدود ۲۵۰ متر مربع رفع تصرف شده است.  

وی افزود: در این خصوص تنظیم دادخواست و طرح دعوی به خواسته ی خلع ید و پرداخت اجرت المثل از سال ۱۳۹۷ موضوع پلاک ثبتی ۲۷۸۹ فرعی از ۶۸ اصلی بخش ۱۴ ثبتی اصفهان انجام که پس از رسیدگی در شعب حقوقی و تجدیدنظر، رای به نفع دولت و بیت المال اخذ شد.  

رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: مراتب اجرای حکم نهایی خلع ید و ... با توجه به دستور دادستان و شعبه مربوطه اجرای احکام مدنی شهرستان اصفهان طی ۲ مرحله به عمل آمد و نهایتاً اراضی مورد نزاع طی صورتجلسه ای تحویل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان شد.  

وی با اشاره به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی زمین رفع تصرف شده ادامه داد: قیمت هر متر مربع این اراضی باتوجه به اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری حدود ۵۵ میلیون تومان برآورد شده است.  

صفری گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

وی با تاکید بر جدیت این اداره‌کل در برخورد با متصرفان اراضی ملی عنوان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی می‌کنند به‌هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد.