شناسهٔ خبر: 154927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام بیش از ۱۱ هزار مورد آزمایش کنترل کیفی در پروژه احداث بزرگراه محور زابل- زاهدان

سیستان مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک سیستان و بلوچستان از انجام حدود ۱۱ هزار مورد آزمایش کنترل کیفی در عملیات احداث قطعه سه و چهار بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد و افزود: این پروژه مهم راه سازی استان با بهترین کیفیت در حال سیر مراحل نهایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عبدالغفور تمندانی مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک استان اظهار کرد: در حال حاضر دو واحد آزمایشگاه کنترل کیفی مطابق با استاندارهای بین المللی در محور زابل- زاهدان مستقر هستند و در تمامی مراحل خاکی، بتونی و آسفالت آزمایش‌های لازم را برای ساخت بزرگراه در این مسیر انجام می‌دهند. 

وی تاکید کرد: مهمترین هدف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تامین نیازهای تمام دستگاه‌های دولتی به ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان در پروژه‌های راهسازی و کنترل کیفی پروژه‌ها و نظارت در حسن اجرای آن هاست. 

مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کیفیت، رمز توسعه پایدار است، افزود: تمام اقدامات انجام شده در محور زابل- زاهدان در راستای اهداف وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی بوده است و این افتخار و کیفیت ایجاد شده تقدیم مردم استان می‌شود. 

مدیر کل راه وشهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز از ساخت و تکمیل مراحل پایانی بزرگراه زابل - زاهدان با هدف توسعه راه‌های ایمن، افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستیابی به توسعه پایدار خبر داد و افزود: تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است تا شاهد اتصال و تکمیل شبکه بزرگراهی زابل -زاهدان به طول ۲۰۰کیلومتر تا اواسط سال آینده باشیم. 

عطاء اله اکبری تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در تلاش است تا پایان سال جاری ۲۷ کیلومتر بزرگراه را به همراه پل شیله در این محور مهم و بین المللی به بهره برداری برساند که برای تحقق این مهم کارگاه‌های راهسازی به صورت دو شیفت و گاهی سه شیفت در حال فعالیت سنگین هستند. 

مدیر کل راه وشهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده عملیات ساخت ۲۳ کیلومتر باقیمانده این محور نیز از بهمن امسال با چند اکیپ سنگین راهسازی هم از سمت رامشار به سمت زاهدان و هم از سمت شهر سوخته به سمت زابل آغاز خواهد شد تا این پروژه مهم راهسازی شمال استان تا سال آینده به اتمام برسد.