شناسهٔ خبر: 154998 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راه و شهرسازی علی آباد کتول عنوان کرد؛

استمرار نظارت بر کارگاه‌های ساختمانی در علی آباد کتول

راه و شهرسازی گلستان سرپرست اداره راه و شهرسازی علی آباد کتول گفت: در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بر روند اجرای پروژه‌های ساختمانی شهرستان نظارت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، نیما رضایانی، سرپرست اداره راه و شهرسازی علی آباد کتول گفت: براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و دستور العمل وزارتی، نظارت بر چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرسازی و معماری به صورت جدی در شهرستان آغاز شده است. 

وی از بازدید و بازرسی بازرسان نظارت عالیه سازمان نظام منهدسی از ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای افزایش سرعت خدمت‌رسانی و تکریم ارباب رجوع، کارشناسان نظارت عالیه در شهرستان بر روند ساخت پروژه‌های ساختمانی اقدام می‌کنند. 

رضایانی با اشاره به روند فعالیت کارشناسان ماده ۳۵ تصریح کرد: کارشناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه‌های صادره از ساختمان‌های دردست احداث آن مرجع به صورت موردی بازدید به عمل می‌آورند که در صورت رویت تخلفات ساختمانی، موضوع تخلفات به مهندسین ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طی نامه‌ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی وعدم صدور پایان کار تا رفع تخلف اعلام می‌شود. 

سرپرست اداره راه و شهرسازی علی آباد کتول افزود: در صورت‌عدم اصلاح موارد، تخلف مهندسین مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد. 

وی با تاکید بر ضرورت اجرای ماده ۳۵ و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری تاکید کرد: بدیهی است که این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالابردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود. 

رضایانی در پایان گفت: مردم شهرستان علی آباد کتول می‌توانند در صورت دارا بودن شکایات و انتقادات در خصوص پروژه‌های ساختمانی شهرستان با مراجعه به اداره راه و شهرسازی علی آباد کتول شکایات و انتقادات خود را ثبت کنند.