شناسهٔ خبر: 155079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مراجعه بیش از ۳۵هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان 

معاینه فنی سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از انجام معاینه فنی ۳۵ هزار و ۵۱۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: این میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی حاکی از افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

وی در ادامه افزود: از تعداد ۳۵ هزارو ۵۱۰ دستگاه که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند، تعداد ۲۳ هزار و ۲۴۴ مورد قبولی مرتبه اول، ۵هزار و ۹۰۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۶هزار و ۳۶۵ مورد در تست‌های مربوطه رد شده اند. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در مراکز معاینه فنی علاوه بر بازدیدهای ظاهری که شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه‌ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو می‌شود، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده‌ها و تست نور انجام می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر ۵ مرکز معاینه فنی در حوزه‌ی شمال استان فعالیت می‌کنند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲مرکز)، خاش و سراوان است. 

باقری خاطر نشان کرد: امیداست با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آن‌ها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برداشته شود.