شناسهٔ خبر: 155167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهبهان خبر داد؛

رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان بهبهان به مساحت یک هزار ۶۰۰ متر مربع

حفاظت اراضی بهبهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهبهان از رفع تصرف اراضی دولتی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ میثم مصاحب رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهبهان با اشاره به اقدامات بعمل آمده در راستای پیشگیری و مبارزه با پدیده زمین خواری و فرهنگ سازی در این عرصه، اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های انجام پذیرفته یک مورد رفع تصرف اراضی دولتی در شهر بهبهان به مساحت بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع انجام شد.

وی افزود: با دستور مقام قضایی با انجام ماموریت توسط همکاران در یگان حفاظت از اراضی و با همراهی دستگاههای قضایی و انتظامی به موجب اجرای حکم قضایی، اقدام به خلع ید، قلع و قمع و رفع تصرف شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهبهان افزود: با اجرای دستور دادستان بهبهان اراضی به مساحت ۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع واقع در پلاک ۵۶۶۱ بخش یک بهبهان رفع تصرف و نسبت به امحا آثار تصرف اقدام شد.

وی با هشدار جدی درخصوص هرگونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی بیان کرد: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های این اداره قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود.

مصاحب با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: مردم عزیز شهرستان بهبهان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.

وی به متعرضین به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال توصیه کرد: قبل از انجام اقدامات غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیاندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون بمانند در غیر اینصورت بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد می‌شود.