شناسهٔ خبر: 155234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هشتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مطرح شد:

موافقت با الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن

الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای تکالیف نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هشتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، هشتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در روز چهارشنبه مورخ ۲۰ دی ماه سالجاری به ریاست رشیدی، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران سایر دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در این جلسه ۳ پرونده از شهرستانهای گرمه، شیروان و سملقان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر مدیران دستگاه های اجرایی، تصمیمات مقتضی در خصوص هر یک اتخاذ گردید.

میرکریمی افزود: مهمترین پرونده این جلسه، الحاق به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن بود. به دنبال شناسایی ۱۶۵ هکتار از اراضی ملی داخل حریم شهر در قالب ۳ قطعه و با عنایت به پاسخ استعلامات اخذ شده و پس از اعلام نظر مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه، با الحاق ۱۰۰ هکتار از این اراضی به محدوده شهر موافقت شد و مقرر گردید جهت طی سایر مراحل قانونی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال گردد.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است شناسایی سایر اراضی مستعد واقع در حریم شهر به منظور تامین نیاز آتی نهضت ملی مسکن در شهر گرمه و سایر شهرهای استان در رئوس برنامه های کارگروه زیربنایی قرار داشته و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: هدف این اداره کل در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای استان ۲۲۰۰ هکتار است و در این خصوص الحاقات زیادی در شهرهای استان انجام دادیم و الحاقات در شهرهای استان تا زمان رسیدن به اهداف ادامه خواهد داشت و در همین راستا ۱۰۰ هکتار در شهر گرمه امروز جهت طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موافقت شد .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: از دیگر پرونده های مطرح شده در این جلسه می توان به جانمایی مجتمع خدماتی رفاهی در شهرستان سملقان و واحد پرورش مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه ای در شهرستان شیروان اشاره کرد که هر دو پس از بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه مورد موافقت قرار گرفت.