شناسهٔ خبر: 155610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعیین ۶ کارگروه تخصصی برای نشست «جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مسکن البرز»

البرز ۶ کارگروه تخصصی برای نشست «جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مسکن البرز» مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ پیرو سه جلسه پیشین توسط راه و شهرسازی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تولید مسکن استان به‌ویژه در طرح نهضت ملی مسکن، این بار افضلی معاون امور عمرانی استانداری البرز به‌عنوان ریاست جلسه عناوین اصلی نشست بهمن ماه دولت با سرمایه‌گذاران را با اخذ نظرات حاضرین تصویب کرد.

کارگروه‌های تخصصی در ۶ دسته بندی اصلی با عناوین کارگروه تخصصی تعاون و اتاق بازرگانی، کارگروه شهرداری‌ها با حضور ثبت‌اسناد، نظام‌مهندسی و بافت فرسوده و بنیاد مسکن با محوریت فرصت‌های سرمایه‌گذاری مسکن و مباحث حول بازآفرینی شهری، کارگروه تخصصی نهضت ملی مسکن با دبیری راه و شهرسازی و با حضور بنیاد مسکن، شرکت‌های خدمات‌رسان شرکت عمران شهر جدید مهستان، کارگروه چهارم با دبیری شورای هماهنگی بانک‌ها به ریاست بانک ملی و با حضور اقتصاد دارایی، سازمان مدیریت و تأمین اجتماعی، کارگروه پنجم مربوط به بسته‌های پیشنهادی سازندگان، کارگروه علمی پژوهشی با دبیری دانشگاه آزاد و عضویت دانشگاه خوارزمی، هنر، مجامع فعال پژوهشی عمرانی استان، تعیین شدند.

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان دبیر سلسله رویدادهای نشست تعیین گردید و نظام‌مهندسی استان دبیر داخلی کارگروه‌های مرتبط با راه و شهرسازی اعلام شد.

در این اتاق فکر همچنین مقرر شد اداره تعاون استان در خصوص بسته تشویقی و خدمات تسهیل گری جهت ارائه به سرمایه‌گذاران خصوصی مسکن و بحث تعاونی‌ها در همکاری سه جانبه معاونت عمرانی، شهرداری و اداره تعاون، تشکیل جلسه و ارائه محتوا کند.

همچنین مقرر شد اعضای ثابت هیئت برگزاری طی احکامی از سوی معاونت امور عمرانی استانداری البرز پس از معرفی نماینده توسط دستگاه‌های مربوطه مشخص شوند.

معاون امور عمرانی همچنین بر ضرورت مشارکت کلیه شهرداری‌ها تأکید کرد و دستور داد تا هفته آینده شهرداری‌ها نسبت به ارائه بسته‌های تشویقی، برنامه‌ها و اراضی مستعد طرح نهضت ملی و کلیه بسته‌های انگیزشی قابل ارائه به بخش خصوصی اقدام کنند.

وی افزود: پنل تخصصی دانشگاه‌ها به دبیری دانشگاه آزاد نیز پیشنهادات اجرایی و مفید در پیشبرد تولید مسکن توسط بخش خصوصی را در کارگروه تخصصی خود به مشورت بگذارند.

در ادامه جلسه سازمان همیاری شهرداری کرج جهت معرفی سرمایه‌گذاران و همکاری اعلام آمادگی کرد و افزود: تاکنون با ۲۵ سرمایه‌گذار در خصوص مشارکت صحبت شده که در رویدادهای آتی به‌عنوان مخاطبان هدف حاضر خواهند شد.

همچنین مقرر شد تعداد نفرات شرکت‌کننده و سرمایه‌گذاران توسط نظام‌مهندسی، شهرداری‌ها، تعاون، اتاق بازرگانی، انجمن انبوه‌سازان و همه نهادها شناسایی و معرفی شوند.

گفتنی است دبیران کارگروه‌های شش گانه طی احکامی روزهای آتی پیگیر مراحل بعدی برنامه‌ریزی نشست‌ها خواهند بود و نشست و گردهمایی‌ها به‌منظور تحقق دستور استاندار البرز جهت جذب بخش خصوصی در تولید مسکن استان به‌ویژه پیشبرد نهضت ملی و تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور یاریگر بخش دولتی خواهند بود.