شناسهٔ خبر: 155797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهر شوش

سفیر بم خوزستان شوش ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان شوش با حضور سفیر بم و نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان شوش با حضور سام نژاد، دبیر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کرمان و شهردار اسبق بم، حامد سلجوقیان، نایب رئیس شورای‌شهر بم، برایی نژاد، معاون عمرانی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری بم، باب‌الحوائج، نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و همچنین با حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای‌شهر و رؤسای ادارات شهرستان شوش در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست محمد جامع معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: سال گذشته شرکت بازآفرین شهری ایران پویش جهادی بم سفیر نوسازی برای ایران قوی را با هدف ترویج فرهنگ نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده برگزار کرد و امسال نیز مقرر شده در تمام استان‌ها پیرو آموزه‌های سال گذشته رویدادی تحت عنوان تقدیر از اقدامات برتر بازآفرینی شهری به‌منظور ارزیابی و پایش عملکرد دستگاه‌ها و شهرداری‌ها در این زمینه برگزار شود.

وی ادامه‌داد: در همین راستا استان خوزستان نیز اقدامات خود در حوزه بازآفرینی شهری را طی جلساتی بررسی و نتایج آن را تشریح کرده است جامعه ادامه‌داد این رویداد به‌صورت امل دو دسته اقدام‌های مشمول تقدیر دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی و اقدام‌های مشمول تقدیر اشخاص حقیقی و حقوقی که با نگاهی نوآورانه و خلاقانه و با کیفیت قابل توجه در محلات هدف صورت گرفته است برگزار می‌شود.

جامع اظهار کرد: شهرستان شوش یکی از شهرهای تاریخی با بافت‌های با ارزش تاریخی و معماری در کل کشور به‌شمار می‌آید.

معاون بازآفرین شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: ضروری است که از تجربیات زلزله بم برای استحکام بخشی به بناهای تاریخی و واحدهای مسکونی شهرها بهره بگیریم.