شناسهٔ خبر: 155887 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خبر داد؛

واگذاری زمین به تمام متقاضیان در شهرهای ایور و درق خراسان شمالی

تحقق ۱۰۰ درصدی در واگذاری زمین به طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرهای ایور و درق در خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان به ۱۰۰ درصد تعهد خود در واگذاری زمین در دو قالب نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرهای ایور و درق عمل کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی با اشاره به اینکه موضوع نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت قانون مصوب مجلس و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم است، گفت: به دلیل اهمیت موضوع با تلاش های فراوان همکاران اداره کل راه و شهرسازی و برگزاری مراسم قرعه کشی زمین ها، اداره کل راه و شهرسازی استان به تعهد خود در واگذاری زمین به مشمولان طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرهای ایور و درق عمل کرد و در همین راستا بیش از ۹۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در شهرهای گرمه، ایور و درق تحویل مشمولان این طرح گردید.

وی بیان کرد: از تعداد ۹۱۲ قطعه، ۱۶۰ قطعه در شهر گرمه، ۵۴۴ قطعه در شهر ایور و ۲۰۸ قطعه نیز در شهر درق تخصیص به مشمولان گردید.

میرکریمی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز متقاضیان در قالب نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود، گفت: خانواده‌هایی که از مهر ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده اند و یا ۴ فرزند زیر ۲۰ سال دارند، مشمول این طرح هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در دیگر شهرهای استان نیز با توجه به الحاقات زمین واگذاری زمین در دو قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ادامه دارد و انشاالله بتوانیم به زودی تمام زمین ها در این دو قانون را تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: توسعه محدوده‌های شهری و کمک به اقشار فاقد مسکن سیاست اداره کل راه و شهرسازی استان است و با این کار در تلاش هستیم قیمت زمین را کاهش دهیم.