شناسهٔ خبر: 155954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف فوری ۲۰۱.۸ هکتار اراضی ملی استان اصفهان 

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری ۲۰۱.۸ هکتار اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۲ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۰۱.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۱۱۵ شهر این استان با هوشیاری کارکنان این فرماندهی از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض فوری شد.  

وی با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده بیش از ۲ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان برآورد شده‌است گفت: برای این اراضی جمعاً تعداد ۷۴ مورد تعرض گزارش و واقع شده بود که با اقدامات به عمل آمده مورد رفع تصرف قرار گرفت و با زمین خواران برخورد شد.    

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به‌شمار می‌رود، گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده‌است.    

وی به مردم استان اصفهان هشدار دارد: قبل از خرید ملک به‌ویژه در محدوده و حریم شهرها از صحت مدارک اطمینان حاصل کنند و استعلام لازم را از دستگاه‌های مربوط بالاخص راه و شهرسازی به عمل آورند تا مورد سوءاستفاده زمین خواران و کلاهبرداران قرار نگیرند.  

سرهنگ باقری گفت: مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.