شناسهٔ خبر: 156116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای حکم قطعی قضایی؛

اراضی ملی شهرستان تیران و کرون به ارزش ۶۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از اجرای حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف زمین ملی واقع در شهرستان تیران و کرون به ارزش ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد، گفت: هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود.  

وی افزود: براین اساس در روزهای اخیر، یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در شهرستان تیران و کرون با اجرای حکم قطعی قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیان کرد: حکم قضایی قطعی فوق با اقدامات حقوقی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اخذ و به فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان ارسال شده بود که بر این اساس با تلاش و همت کارکنان این فرماندهی و با پشتیبانی عوامل انتظامی، اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد.  

وی گفت: با اجرای این حکم، اراضی ملی در شهرستان تیران و کرون به مساحت ۳۸۲ مترمربع و به ارزش ۶۰ میلیارد ریال، ضمن خلع ید، رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد.  

سرهنگ باقری تصریح کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به صورت مستمر و شبانه روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهد.