شناسهٔ خبر: 156134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه کسب و کارهای محلی از سیاست گذاری‌های جلسات کمیسیون ماده ۵ در خراسان شمالی

کمیسیون ماده 5 شهر جاجرم و فاروج در خراسان شمالی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: توسعه کسب و کارهای محلی یکی از سیاست گذاری های جلسات کمیسیون ماده ۵ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، روزبه دادجو گفت: جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای جاجرم و فاروج با بررسی ۲۳ پرونده در محل سالن جلسات استانداری و با حضور اعضای کمیسیون در روز یکشنبه یکم بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

وی به یکی از سیاست گذاری های جلسات کمیسیون ماده پنج اشاره کرد و افزود: یکی از سیاست گذاری های جلسات کمیسیون ماده پنج، توسعه کسب و کارهای محلی در شهرها است و در همین راستا به منظور توسعه کسب و کارهای خرد در شهر جاجرم تعداد ۱۳ پرونده در کمیسیون ماده پنج شهر جاجرم مطرح شد که از این تعداد ۷ تقاضا مربوط به تغییر کاربری از مسکونی به تجاری است که همگی مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

دادجو اضافه کرد: در جلسه کمیسیون ماده پنج فاروج نیز ۱۰ پرونده مطرح شد که از این تعداد ۶ پرونده تغییر کاربری به تجاری بود که در راستای کسب و کارهای خرد محلی انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه تغییر کاربری و احداث تالار پذیرایی در شهر فاروج به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع مطرح شد که با بررسی بیشتر، اعضای کمیسیون به این پرونده نیز رای مثبت دادند و موافقت شد.

دادجو افزود: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای جارج و فاروج نیز از مهمترین پرونده ها می توان به درخواست تغییر کاربری، حذف گذر، تثبیت گذر، افزایش سطح اشغال، تقاضای اخذ پروانه تجاری و احداث بنای تجاری مسکونی اشاره کرد و پس از بررسی مابقی پرونده ها و اعلام نظر، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه کنند.