شناسهٔ خبر: 156370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

موافقت با دو طرح صنعتی در زمینه فولاد در شهرستان اسفراین

کارگروه امور زیربنایی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: در نهمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با دو طرح صنعتی در زمینه فولاد در شهرستان اسفراین موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، نهمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان روز سه شنبه مورخ سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران سایر دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

میرکریمی گفت: در این جلسه ۸ پرونده از شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین، راز و جرگلان و سملقان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر مدیران دستگاه های اجرایی، تصمیمات مقتضی در خصوص هر یک اتخاذ شد.

میرکریمی تصریح کرد: از جمله مهمترین پرونده های این جلسه، موافقت با دو طرح صنعتی ذوب فولاد آلیاژی و ساخت لوله فولادی در شهرستان اسفراین به مساحت مجموع ۱۴ هکتار بود. 

دبیر کارگروه اظهار کرد: انتظار می رود با احداث این دو طرح عظیم که زمین آن نیز از محل اراضی دولتی تامین می گردد، گام موثری در راستای بهبود و تقویت جایگاه شهرستان اسفراین به عنوان قطب صنعت فولاد منطقه برداشته شود.

وی افزود: بازنگری طرح هادی روستای حمزانلو نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود که پس از ارایه مشاور طرح و توضیحات مدیرکل بنیاد مسکن و بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه مورد موافقت قرار گرفت. همچنین طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آب گرم ایوب پیغمبر پس از توضیحات نماینده فرمانداری بجنورد، با قید مهلت زمانی یکساله جهت اجرای فاز اول موافقت قرار گرفت و مقرر شد به منظور طی سایر مراحل قانونی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: از دیگر پرونده های مطرح شده در این جلسه می توان به جانمایی طرح های سرمایه گذاری خرد در زمینه صنعت، دامپروری، گردشگری و حمل و نقل در شهرستان های استان اشاره کرد که هر ۴ مورد پس از بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه مورد موافقت قرار گرفت.