شناسهٔ خبر: 157540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ماده ۵ شهر بجنورد؛

تقاضاهای افزایش تراکم در املاک دارای قابلیت به تایید رسید

کمیسیون ماده 5 بجنورد در خراسان شمالی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تقاضاهای افزایش تراکم در املاک دارای قابلیت در کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد به تایید رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، روزبه دادجو تصریح کرد: جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد با بررسی ۱۰ پرونده در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۱۰ پرونده مطرح شد که از تعداد مذکور دو پرونده مربوط به افزایش یک طبقه مازاد در املاک دارای قابلیت افزایش تراکم بوده است.

دادجو اضافه کرد: با توجه به سیاست کمیسیون ماده پنج، افزایش تراکم در قطعات دارای قابلیت به نحوی که معضلات و مشکلات برای مجاورین ایجاد نکند، است، لذا دو پرونده در این خصوص در جلسه مطرح شد که با اعضای کمیسیون به دو پرونده موافقت کردند.

وی ادامه داد: از سایر پرونده ها می توان به درخواست تغییر کاربری، حذف گذر، تثبیت گذر، افزایش سطح اشغال، تقاضای اخذ پروانه تجاری و احداث بنای تجاری مسکونی اشاره کرد و پس از بررسی مابقی پرونده ها و اعلام نظر، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه کنند.