شناسهٔ خبر: 158121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۵۸ درصدی جابه‌جایی کالا در سیستان و بلوچستان 

جابجایی کالا در سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از افزایش ۵۸درصدی جابه‌جایی کالا در این استان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال جاری ۵ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۵۷۵ تن کالا در قالب ۳۵۶ هزار و ۲۵۰ سفر باری از این استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۸ درصدی را داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان  گفت: از مجموع ۵ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۵۷۵ تن کالا جابه‌جا شده در این مدت،۳ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۴۴ تن درون استانی و ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۳۰ تن برون استانی بوده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی این اداره کل است، ادامه‌داد: عمده کالاهای جابه‌جا شده طی این مدت شامل سیمان، فرآورده‌های نفتی و آرد بوده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل ونقل کالا، ۷۴ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۹ هزار ناوگان باری در حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: هم استانی‌ها، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به‌منظور رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.