شناسهٔ خبر: 158394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

۵۲۵ تقاضای زمین طرح جوانی جمعیت در سمنان به راه و شهرسازی ارائه شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: ۵۲۵ نفر از مجموع ۵۹۰ متقاضی ثبت‌نامی در قالب «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، درخواست کتبی خود را برای دریافت زمین در سایت ۵۵ هکتاری سمنان ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان) سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: تاکنون ۵۹۰ متقاضی در موضوع «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در شهرستان سمنان، در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن نام‌نویسی کردند که پس از جانمایی و در نظرگرفتن اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان سمنان، فرایند دریافت تقاضای کتبی مشمولان قانون آغاز شد.

حسینی طباطبایی ادامه داد: در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان در مجموع ۳۸۴ قطعه زمین برای اختصاص به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد که برای واگذاری زمین به متقاضیان سازوکار قرعه‌کشی و اولویت‌بندی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خاطرنشان کرد: متقاضیانی که از تعداد فرزند بیشتری برخوردارند، در اولویت انتخاب و واگذاری زمین قرار دارند و در مرحله بعد افرادی که زودتر از سایر متقاضیان ثبت‌نام نهایی کرده‌اند در اولویت دریافت زمین قرار می‌گیرند.

وی درباره هزینه آماده‌سازی اراضی گفت: مبلغ آماده‌سازی اراضی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این مبلغ تنها از خانواده‌های سه‌فرزندی دریافت می‌شود و خانوارهای دارای چهار فرزند و بالاتر از پرداخت هزینه آماده‌سازی معاف هستند.

حسینی طباطبایی با بیان اینکه نحوه پرداخت هزینه آماده‌سازی به‌شکل اقساطی است، ادامه داد: هزینه آماده‌سازی اراضی در دو سال ابتدایی شامل تنفس می‌شود و پس از گذشت دو سال از زمان انعقاد قرارداد، هزینه آن به شکل اقساط هشت ساله دریافت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت کارشناسی اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان افزود: پایین‌ترین قیمت کارشناسی در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و بالاترین قیمت اراضی ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه بر اساس بخش‌نامه وزارت راه و شهرسازی، دولت تا مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال قیمت زمین متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را رایگان در نظر گرفته است، اضافه کرد: مبلغ مازاد قیمت اراضی بر اساس کارشناسی صورت گرفته باید توسط مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت شود.

حسینی طباطبایی با توجه به معدودیت تعداد قطعات زمین در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان و تقاضای ۵۲۵ مشمول برای دریافت زمین خاطرنشان کرد: برای سایر مشمولان، در سایت ۲۰۵ هکتاری شهر سمنان تامین زمین انجام و با توجه به ارزش‌گذاری قیمت اراضی این سایت، هر قطعه ۲۰۰ مترمربع زمین ویلایی به ۲ خانواده واگذار می‌شود.